تلگرام تا آخر فروردین ماه فیلتر می‌شود

تلگرام تا آخر فروردین ماه فیلتر می‌شود

به گفته رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، حداکثر تا پایان ماه جاری (فروردین ماه) تلگرام جای خود را به یک پیام رسان داخلی می‌دهد.

به گزارش اکوسیستم، علاءالدین بروجردی(رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس) در مصاحبه‌ای با رادیو بروجرد، با اشاره به موضوع متوقف کردن فعالیت تلگرام اظهار داشت: این تصمیمی است که در بالاترین سطح اتخاذ شده و تلگرام جای خود را به یک سامانه مشابه ملی خواهد داد.

بروجردی اظهار داشت: ما امروز در فضای مجازی به این توانمندی رسیده‌ایم که یک سامانه ملی را تعریف کنیم.

وی بیان کرد: ممکن است تعداد مشترکین تلگرام چهل میلیون نفر باشد اما این تعداد سرریز می‌شوند؛ وقتی فعالیت تلگرام متوقف شد، مردم به یک سامانه ملی روی می‌آورند. همچنین در رابطه با نگرانی هایی که در مورد ایمنی پیام‌رسان‌های داخلی مطرح است و یا مسائلی از این دست، به لحاظ بسترسازی فنی و سالم بودن محیط آن، کار گسترده‌ای درحال انجام است.

بروجردی اظهار داشت: این تصمیم که تلگرام جای خود را به یک سامانه ملی بدهد، اتخاذ شده و فکر می کنم حداکثر تا پایان ماه جاری (فروردین ماه) این اتفاق خواهد افتاد.

پس از انتشار این خبر، موجی از بلاتکلیفی و ترس از مختل شدن فعالیت‌ها، در بین صاحبان کسب و کارهای داخلی به وجود آمده است. تکمیلی - محمود صادقی(نماینده مجلس) در توئیترش اعلام کرد: طبق اطلاعات حاصل از تماس با مسئولان ذی‌ربط، تاکنون نه شورای‌ عالی فضای مجازی نه هیچ مرجع دیگری مصوبه‌ای درباره فیلترینگ تلگرام نداشته است.

    نظرات