همکاری‌های فناورانه ایران و چین با امضای ۷ تفاهم‌نامه شتاب گرفت

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دومین نشست تجاری و فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در شهر «شنژن» چین برگزار شد. در این نشست ۷۰ شرکت فناور که هیات علمی، فناوری و دانش بنیانی را در سفر به چین همراهی می‌کنند، حضور داشتند. همچنین سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز در این نشست از ظرفیت های علمی و فناورانه ایران سخن گفت و به توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در انجام اقدامات نوآورانه اشاره کرد.

توسعه همکاری میان شرکت های فناور دو کشور، یافتن سرمایه گذار و افزایش صادرات محصولات دانش بنیان از اهداف برگزاری این نشست است. فناوری اطلاعات، سلول های بنیادی، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، مواد پیشرفته و حوزه سلامت زمینه فعالیت این شرکت های دانش بنیان ایرانی که عازم جمهوری خلق چین شده اند. در پایان این نشست ۷ تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت‌های فناور ایران و طرفین چینی امضاء شد. سلول درمانی، ژن درمانی و موضوع تولید مشترک ربات‌های اجتماعی برخی از موضوعاتی است که در راستای آن تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد.

کشور چین در حال حاضر پرجمعیت‌ترین کشور دنیا است و تولید ناخالص داخلی بالایی، بیشتر از ۱۲ تریلیون دلار دارد و دومین اقتصاد بزرگ دنیا لقب گرفته است. از طرف دیگر، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان است. بنابراین برگزاری این نشست‌ها می‌تواند گامی برای توسعه بازار شرکت های دانش بنیان باشد.

هیات علمی، فناوری و دانش‌بنیان به ریاست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به چین سفر کرده است. مدیران ۷۰ شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق او را در این سفر همراهی می‌کنند. کمک به توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق ایران به چین و ایجاد زمینه تبادل فناوری در سطح بنگاه‌های دو طرف از اهداف این سفر است.

پایان پیام/۲۵


اخبار مرتبط:

* حضور ۷۰شرکت دانش‌بنیان پیشرفته در چین

* گسترش تعاملات شرکت‌های دانش‌بنیان ایران و چین

* توسعه همکاری های علمی ایران و چین ضروری است


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات