خبر وزیر نیرو از تامین آب شرب در کرمان

خبر وزیر نیرو از تامین آب شرب در کرمان

تامین آب شرب استان‌های فلات مرکزی از دریا
به گزارش شتابدهنده واتک و نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ، رضا اردکانیان با توجه به تامین کردن آب مورد نیاز برای استان‌های فلات مرکزی از دریا برای ۳۰ سال آینده، خبر داد: در طی این ۳۰ سال فرصت کافی وجود دارد تا با اصلاح شیوه‌های مصرف و اتخاذ روش‌های مناسب به ویژه در بخش کشاورزی بتوان منابع قابل توجهی از آب مصرفی در این مناطق را صرفه‌جویی کرد.
۵۷۵۷۸۴۱۳
اردکانیان در مراسم افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کرمان و آغاز عملیات اجرایی تکمیل طرح فاضلاب این شهرستان، گفت: مطالعات که در وزارت نیرو به منظور تامین آب مطمئن برای بخش‌های مختلف صنعت و به ویژه آب شرب تعدادی از مناطق فلات مرکزی ایران به پایان رسیده و پس از ارائه گزارش در شورای عالی آب به تایید این مجموعه نیز رسیده است.
وی تاکید کرد: بر این اساس آب مورد نیاز شرب این منطقه تا افق سال ۱۴۲۵ که بازه زمانی ۳۰ ساله است تامین شده و این مهم موجب رفع دغدغه اهالی این استان در زمینه تامین آب شرب پایدار خواهد شد.
وزیر نیرو افزود: در زمینه تامین آب مورد نیاز بخش صنعت از دریا هم با توجه به اینکه طرح‌هایی در این بخش آغاز شده است، در ادامه نیز شاهد توسعه پروژه‌های یاد شده خواهیم بود.
اردکانیان ادامه داد این برنامه بدین معنا نیست که پس از ۳۰ سال شاهد بروز مشکلات آبی در این منطقه خواهیم بود، بلکه در طی این ۳۰ سال فرصت کافی به وجود می آید تا اصلاح شیوه‌های مصرف و اتخاذ روش‌های مناسب به ویژه در بخش کشاورزی صورت بگیرد.
همچنین با حفظ سطح اشتغال لازم در این حوزه و معیشت کشاورزان و تامین امنیت غذایی بتوان منابع قابل توجهی از آب را که هم اکنون به مقیاس میلیاردها مترمکعب در بخش کشاروزی استان‌های خشک و کم آب مصرف می‌شود را صرفه‌جویی کرد و در خدمت جمعیت‌های بیشتری برای مصارف شرب، بهداشت و… قرار داد.
لینک اصل خبر در سایت واتک

منبع خبر

واتک

واتک

شتابدهنده تخصصی حوزه تکنولوژی آب

نظرات