دانش‌بنیان‌ها به یاری صنعت حمل‌ونقل کشور می‌آیند

دانش‌بنیان‌ها به یاری صنعت حمل‌ونقل کشور می‌آیند

صنعت حمل و نقل کشور یکی از بزرگ ترین صنایع کاربردی در کشور است که مخاطبان آن عامه مردم هستند. کاربرانی که به صورت روزانه از مزایای این صنعت استفاده می کنند و زندگی روزانه آنها رابطه مستقیمی با توسعه این صنعت دارد.

حمل و نقلی که به شکل های مختلف خودرو، ریلی، هوایی، دریایی و فضایی وجود دارد. این صنعت حجم زیادی از رفت و آمدهای روزانه در کشور را معنا می دهد. صنعتی که اگر به فناوری های نوین و ایده های جدید گره بخورد می تواند روزهای بهتری را سپری کند.

ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر همین مبنا و برای بهره گیری از ایده های جوانان و متخصصان اقدام به برگزاری نخستین نشست هماهنگی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم کرده است تا از توانمندی این بخش برای توسعه صنعت حمل و نقل بهره گیرد.

در این نشست دو جانبه موضوعاتی در زمینه «نحوه برگزاری اردوهای آموزشی با محوریت حمل و نقل برای کودکان و نوجوانان»، «راه های کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان در این حوزه» و «به کارگیری این استعدادها در توسعه حمل و نقل»، مطرح شد.

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان قم، ۱۰ مرکز ترویجی دارد که یکی از این مراکز در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کند. همکاری در حوزه حمل و نقل هوشمند با تکیه بر توان شرکت های دانش بنیان از محورهای همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کانون پرورش فکری استان قم خواهد بود.

در این نشست مقرر شد که فناوری هایی نظیر «شبیه‌ساز خودرو برای آموزش رانندگی»، «سامانه خدمات موقعیت‌یابی و مسیریابی» و «سامانه‌های مدیریت هوشمند ناوگان» طراحی شود و به دانش آموزان نحوه کار با نرم افزارهای طراحی شده ارائه شود.

هدف این است که با برگزاری رویدادهای دانش آموزی در ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در همه استان های ساحلی استفاده شود.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات