۱۵ شغل پردرآمد که تا دو دهه پیش وجود خارجی نداشتند
اما امروز تبدیل به شغلی واقعی شده و به صورت میانگین، درآمد ۵۷ هزار دلاری در سال را برای فعالان این حوزه به ارمغان میآورد. اگرچه عبارت «محقق اطلاعات» از دهه ۱۹۶۰ میلادی وجود داشته، این شغل در جامعه امروز شامل جمعآوری، تصفیه و تحلیل حجم عظیمی از اطلاعات میشود و تا اواسط دهه ۲۰۰۰ آنقدرها فراگیر نشده بود. کافیست شرایط آن زمان را با سال ۲۰۱۹ مقایسه کنید که محقق اطلاعات به یکی از پرتقاضاترین سمتهای شغلی تبدیل شده. با درنظرگیری اینکه موبایلهای هوشمند تا چه حد با جامعه امروز ما گره خوردهاند و برای هرکاری از ارسال ایمیل گرفته تا سرگرمی و جستجو برای مشاغل کاربرد دارند، کاملا غیر قابل باور است که این تکنولوژی با عرضه آیفون در سال ۲۰۰۷ میلادی به چنین جامعه گستردهای از مخاطبان دست یافته. امروز اما بعد از ۱۲ سال به ندرت یک شرکت فعال در حوزه تکنولوژی یا یک شرکت رسانهای مییابید که اپلیکیشن موبایل نداشته باشد. میانگین درآمد توسعهدهندگان اپلیکیشن موبایل در آمریکا معادل ۱۰۰ هزار دلار در سال است. چه به دنبال آب باریکهای برای کسب درآمد بیشتر باشید و چه تامین هزینههای کامل زندگی، رانندگی برای تاکسیهای اینترنتی به شغلی شدیدا محبوب تبدیل شده است. بعد از اینکه اصطلاح مدیر استخدام برند در دهه ۲۰۰۰ به سر زبانها افتاد، شرکتهای بیشتر و بیشتری افرادی را به صورت تماموقت برای مدیریت برندشان در زمینه استخدام به کار گرفتهاند. اکثر پلفترمهای ابری تا اواسط دهه ۲۰۰۰ شروع به کار نکردند اما امروز تقاضا برای این تکنولوژی سر به فلک کشیده و در کنار آن، شغل معمار فضای ابری هم به نان و نوای بسیار رسیده. کافیست این حرفه شغلی را دنبال کنید تا به درآمد میانگین ۱۴۲ هزار دلاری دست بیابید. بهینهسازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) یا به اختصار سئو، زمانی که تازه موتورهای جستجوگر شروع به کار کرده بودند عبارتی غریب بود، اما کافیست در زمان سفر کنیم و به دوران کنونی بیاییم تا تحلیلگری سئو به یکی از مهمترین مشاغل در کسبوکارهای اینترنتی تبدیل شده باشد. افراد فعال در این حوزه موظفند از نمایش وبسایت کمپانی خود در جستجوهای مردم اطمینان حاصل کنند و در ازای آن ۵۵ هزار دلار در سال میگیرند. اما بدون پیشرفتهای حاصل شده از اوایل سال ۲۰۰۰ به بعد در حوزه پردازش ابری، کنفرانسهای ویدیویی و اینترنت بیسیم فراگیر، خانهنشینی برای دستیاران مجازی کاری دشوار میبود. بسیاری از متخصصین موافق هستند که در اواخر دهه ۲۰۰۰ و با ظهور شبکههای اجتماعی بود که که بازاریابی محتوا بالاخره به شغلی فراگیر در شرکتهای مختلف بدل گشت.
متن کامل خبر در سایت دیجیاتو
نظرات