رییس هیات مدیره پارسی جو: منابع ما پاسخگوی این حجم بالای ترافیک نیست

او در پاسخ به این انتقاد که چرا پارسی‌جو در این سال‌ها نتوانسته مدل تجاری موفقی داشته باشد تا کسب‌وکار و البته سخت‌افزارش را گسترش دهد، به دیجیاتو می‌گوید: «تجربه جهانی نشان می‌دهد که برای موفق شدن موتورهای جستجو ۳ موضوع به عنوان پیش‌نیاز وجود دارد. او توضیح می‌دهد که اگر پروژه موتور جستجو برای کشور یک موضوع مهم است، این نیاز وجود دارد که یک نقشه راه مشخص در این رابطه وجود داشته باشد: «در این میان موضوع کیفیت موتور جستجو وظیفه ماست اما موضوع محتوا و رگولاتوری در اختیار حاکمیت است و اگر می‌خواهد، باید بسترها را فراهم کند تا نه تنها پارسی جو، بلکه موتورهای جستجوی دیگر هم فعال شوند یا حتی موتورهای خارجی مثل « نکته دیگر اینکه به عقیده او، در حال حاضر و با شرایط فعلی، هزینه کردن برای موتور جستجو از نظر این شرکت به صرفه و معقول نیست: «ما چند سال است که در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. او در پاسخ به این سوال که برای توسعه پلتفرمی که با مشکل مواجه نباشد به چه بودجه‌ای نیاز است، می‌گوید: «هزینه‌های اصلی، نیروی انسانی متخصص و زیرساخت است. خیراندیش در برابر این پرسش که حمایت‌ها از این پلتفرم تاکنون چه بوده‌اند می‌گوید این شرکت چند سال پیش مبلغ ناچیزی دریافت کرده اما زیرساخت از سال ۹۳ تاکنون از سوی وزارت ارتباطات تامین شده است: «ما یک شرکت خصوصی هستیم و اکثر هزینه‌های نیروی انسانی را خودمان پرداخت کرده‌ایم. در واقع از پروژه‌های دیگر (مانند نقشه پارسی جو) برداشته‌ایم و در طرح موتور جستجو هزینه‌ کرده‌ایم، به این امید که در آینده، برگشت سرمایه داشته باشیم اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است.» اما در نهایت آنچه مشخص است و رئیس هیات مدیره پارسی جو هم به آن اذعان دارد، این است که در سطح ملی برنامه‌ی مشخصی برای توسعه یک یا چند موتور جستجوی بومی وجود ندارد.

متن کامل خبر در سایت دیجیاتو

منبع خبر

دیجیاتو

دیجیاتو

جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما

    نظرات