سیاست های استفاده از فناوری در بخش صنعت باید تغییر کند

سیاست های استفاده از فناوری در بخش صنعت باید تغییر کند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: باید سیاست‌های استفاده از فناوری در بخش صنعت تغییر کند تا به این ترتیب بتوانیم از پتانسیل‌های کشور که همان نیروهای انسانی و جوانان هستند، بهره ببریم و ضروری است که از آنها حمایت کنیم.

به گزارش اکوسیستم، سورنا ستاری(معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) در حاشیه بازدید از سیزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۸ در جمع خبرنگاران بیان کرد: این مسابقات هر سال بهتر از قبل اجرا می‌شود و این از رشد تیم‌های شرکت‌کننده در رقابت‌های رباتیکی حکایت دارد.

وی با اشاره به اینکه اکثر تیم‌های حاضر در این مسابقات با پول شخصی ربات‌های خود را ساخته‌اند، اظهار داشت: روند تزریق فناوری‌های کسب شده در بخش صنعت بسیار کند پیش می‌رود، بطوریکه کمتر در صنعت شاهد استفاده از فناوری‌های داخلی در حوزه رباتیک هستیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: باید مشکل بازار در حوزه تکنولوژی را بررسی کنیم تا به این ترتیب مسیر برای ورود استارتاپ‌ها هموار شود.

وی به این موضوع اشاره کرد که کشور ما از نظر نیروی انسانی و سطح تکنولوژی شرایط خوبی دارد، ولی مشکل ما در زمینه تجاری‌سازی است و باید با فرهنگ‌سازی به این مشکل غلبه کنیم. در حقیقت فقدان چنین فرهنگی باعث ایجاد این مشکل شده است.

ستاری ضمن تاکید بر تغییر دیدگاه در زمینه رباتیک، اظهار داشت: توسعه رباتیک باعث ورود نیروهای انسانی و محصولات آنها به بخش‌های صنعتی می‌شود، در این راستا باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

    نظرات