اتفاقی نادر در تاریخ فعالیت اپ استور

اتفاقی نادر در تاریخ فعالیت اپ استور

در سال 2017 میلادی، برای اولین بار در مدت فعالیت اپ استور تعداد اپلیکیشن‌های موجود در این فروشگاه کاهش داشته است.

به گزارش اکوسیستم، تحقیقی که توسط موسسه Appfigures انجام شد، نشان می‌دهد در سال 2017 میلادی نسبت به سال 2016 تعداد اپ‌های فروشگاه نرم‌افزای اپل حدود 100 هزار عدد کمتر شده است. در ابتدای سال 2017 در فروشگاه اپ استور 2/2 میلیون اپلیکیشن موجود بود، اما این رقم در پایان همان سال به ۲/۱ میلیون اپ کاهش پیدا کرد.

ظاهرا دلیل عمده‌ کاهش تعداد اپ‌ها مربوط به سیاست‌های شرکت اپل در سال 2016 می‌شود. این تصمیمات در مورد اپلیکیشن‌های قدیمی بود که با آیفون‌های جدید سازگاری نداشتند، همچنین با ارائه نسخه 11 از سیستم عامل ios این کمپانی اپلیکیشن‌هایی که بر مبنای معماری ۶۴ بیتی توسعه‌ داده‌ نشده بودند را از اپ استور حذف کرد.

علاوه بر علل فوق، اپل اپلیکیشن‌های آنتی ویروس، مشابه و کم کیفیتی که کاربران اندکی را به خود جذب کرده بودند را نیز از فروشگاه نرم افزار خود حذف کرد. همزمان با اجرای این تصمیمات، توسعه‌دهندگان ios هم به نسبت سال 2016 اپلیکیشن‌های کمتری را برای انتشار در اپ استور ارائه کردند.

در آن سوی میدان، گوگل پلی فاصله را با رقیب خود بیشتر کرد و پس از آنکه در سال ۲۰۱۲ میلادی از نظر تعداد اپلیکیشن‌های موجود از اپ استور پیشی گرفت، در سال ۲۰۱۷ این فاصله را به بیشترین حد خود رساند. گوگل پلی در سال 2017 میلادی موفق شد 1/5 میلیون نرم افزار جدید را ثبت کند، ولی اپ استور در این مدت فقط 755 هزار اپلیکیشن جدید را ثبت کرد. موسسه Appfigure دلیل اصلی این موضوع را انتشار نسخه‌‌های اندروید اپلیکیشن‌های IOS توسط توسعه‌دهندگان در سال ۲۰۱۷ عنوان نمود.

    نظرات