ثبت اختراع برای دانشگاه‌ها درآمدزایی می‌کند

ثبت اختراع برای دانشگاه‌ها درآمدزایی می‌کند

کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن حمایت از دستاوردهای فکری در قالب ثبت اختراع در ادارات ثبت اختراع معتبر جهان، آشنایی مخترعان با اهمیت و ضرورت ثبت اختراع را انجام می‌دهد. این کار در دفاتر همکار کانون که در دانشگاه‌های گوناگون در کشور مستقر هستند، انجام می‌شود.

در این راستا ۲۴ و ۲۵ شهریور ماه سال جاری دوره توانمندسازی برگزار شد و در ادامه آن ۱۰ و ۱۱ آذر ماه سال جاری نیز دوره توانمندسازی دیگری برگزار می‌شود تا مسئولان دفاتری که در دوره پیش حضور نداشتند از آن استفاده کنند.

در این دوره دو روزه، علاوه بر آموزش مباحث مربوط به ثبت اختراع، اهداف دیگری همچون ایجاد تعامل موثر میان مسئولان دفاتر، شبکه‌سازی، بهره‌گیری از تجارب ارزنده دفاتر موفق و برقراری ارتباط تنگاتنگ با کانون پتنت معاونت علمی را نیز در نظر دارد.

این همکاری افزایش تعداد ثبت اختراع در کشور را به دنبال دارد که از یک سو جایگاه کشور را در کسب شاخص‌های نوآوری و مالکیت فکری را ارتقا می‌دهد و از سوی دیگر زمینه برای تشکیل دفاتر انتقال فناوری در راستای درآمد زایی برای دانشگاه‌ها و زمینه ورود آنها به دانشگاه‌های نسل سوم را فراهم می‌کند.

در حال حاضر ۵۶ دفتر همکار از حمایت های کانون بهره هستند. کانون در طول سال با برگزاری دوره‌های آموزش نسبت به توانمندسازی مسئولان این دفاتر اقدام می‌کند تا آنها مشاوره و آگاهی درستی به مخترعان برای ثبت اختراعشان دهند. همچنین دفاتر فعال از حمایت‌های تشویقی کانون نیز برخوردار می‌شوند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایات پیام/۲۵


اخبار مرتبط:

* ۹ اختراع ایرانی بین‌المللی می‌شود

* اهمیت ثبت اختراع در جذب سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌پذیر

* دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعال ترین دفتر همکار آکادمی کانون پتنت است

* برگزاری چهارمین دوره توانمند سازی مسئولین دفاتر همکار کانون پتنت ایران در مراکز نوآور


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات