کارگاه آموزشی بازاریابی از طریق محتوا

کارگاه آموزشی بازاریابی از طریق محتوا

محتوا یکی از ابزارهای قدرتمند و تاثیرگذار در حوزه بازاریابی و فروش است، از اینرو فعلان این حوزه برای تولید محتوا اهمیت بسیاری قائل هستند.

به گزارش اکوسیستم، امروز در دنیای کسب و کار شاهد تولید و انتشار حجم وسیعی از تبلیغات توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها هستیم. اگرچه در ابتدا این تبلیغات برای جذب مشتریان جدید انجام می‌شد، اما در حال حاضر این امر تنها به منظور حفظ سهم فعلی کسب و کارها از بازار انجام می‌شود. سرعت زندگی آنقدر زیاد شده است که افراد به دنبال محتواهایی هستند که در مدت زمانی کوتاه بتوانند مفهوم خود را به مخاطب انتقال دهند.

اهمیت تولید محتوا و آمیخته شدن آن با زندگی بشر باعث شد که این مبحث به عنوان ابزاری قدرتمند برای بازاریابی و جلب مشتریان پایدار مورد توجه فعالان صنعت فروش و بازاریابی قرار بگیرد.

مدت‌هاست که تولید محتوا بخش جدایی‌ناپذیر بازاریابی محسوب می‌شود. با ورود به عصر فناوری اطلاعات و تولید قالب‌های جدیدی برای محتوا، وابستگی بازاریابی به این مبحث بیشتر نیز شد، زیر افراد می‌توانستند با صرف انرژی و هزینه‌ای اندک به محتواهای متفاوتی دسترسی داشته باشند.

بازاریابی محتوایی به جای استفاده از تبلیغات با بکارگیری استراتژی‌های کارآمد به تولید و به اشتراک‌گذاری محتواهای ارزشمند می‌پردازد. در این شیوه از بازاریابی با برقراری ارتباط و از طریق آموزشی که به رایگان در اختیار مشتری خود قرار می‌دهید، آنها را جذب می‌کنید. به این ترتیب در دراز مدت با شناختی که از نیاز مخاطبین خود به دست می‌آورید، می‌توانید اطلاعاتی راه‌گشا و منطبق بر خواسته‌های آنها را در اختیارشان قرار دهید و با حفظ مشتریان قبلی، آنها را به مشتریان وفادار کسب و کار خود تبدیل نمایید، همچنین مشتریان جدیدی نیز جذب خواهید کرد.

بازاریابی محتوا فرآیندی طولانی و مدون است که نمی‌توان به آن به چشم پدیده‌ای مقطعی نگاه کرد. در این شیوه از بازاریابی درپی ایجاد رسانه‌ای نو برای مخاطبان هستیم و سراغ رسانه های دیگر نخواهیم رفت. برای موفقیت در بازاریابی از این طریق باید محتوایی با کیفیت تولید شود. در صورتی که محتوایی بدون کیفیت و سطحی به مخاطب ارائه گردد، نه تنها در دراز مدت موفقیتی به دست نخواهید آورد، بلکه مشتریان کنونی کسب و کارتان را نیز از دست خواهید داد.

در کارگاه آموزشی بازاریابی محتوایی، شرکت گنندگان پس از آنکه انواع محتوا و کاربردهای هر کدام را فراگرفتند با کانال‌های توزیع نیز آشنا می‌شوند. پس از آن، مبانی بازاریابی و راهکارهای تدوین استراتژی‌های کارآمد براساس تولید محتوا را فرامی‌گیرند. در این کارگاه به منظور درک هرچه بهتر آموزش‌ها، تمام مباحثی که مطرح می‌شود با یک مثال از دنیای واقعی کسب و کار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرفصل­های کارگاه

سرفصل‌هایی که در کارگاه آموزشی بازاریابی از طریق محتوا ارائه خواهند شد، به شرح زیر است:

1- تعریف محتوا

2- تعریف بازاریابی

  • بازاریابی چیست؟
  • چه تفاوت هایی بین بازاریابی با برندینگ و فروش وجود دارد؟

3- رابطه تولید محتوا و بازاریابی

  • چگونه تولید محتوا و بازاریابی را در کنار یکدیگر قرار دهیم؟

3- انواع محتوا

  • آشنایی با انواع مختلف محتوا و کاربرد هر یک از آنها

4- کانال‌های محتوا

  • آشنایی با کانال‌های توزیع محتوا و کارآیی آنها

 5- تعریف استراتژی

  • بررسی جامع استراتژی

6- مبانی استراتژی بازاریابی

  • بررسی کامل استراتژی بازاریابی

7- استراتژی محتوا

  • تعریف اهدف و جنبه‌های گوناگون استراتژی محتوا

8- تولید محتوا برپایه استراتژی

  • چگونه برای هر کانال توزیع، برپایه استراتژی‌هایمان محتوا تولید کنیم؟

9- ارزیابی کارآیی محتوا

  • چگونه کیفیت و کارآیی بازاریابی محتوا را ارزیابی کنیم؟

مدرس این کارگاه میلاد اسلامی‌زاد است. در سوابق حرفه‌ای وی فعالیت‌هایی نظیر مشاور بازاریابی و مدیر روابط عمومی سابق اسنپ، رئیس هیئت مدیره نویسش و معاون بازاریابی فیلم‌نت به چشم می‌خورد.

کارگاه آموزشی بازاریابی محتوایی روز جمعه 31 فروردین از ساعت 14 الی 20 در پارک علم و فناوری مدرس برگزار خواهد شد. برای شرکت در این کارگاه آموزشی می‌توانید از طریق این لینک اقدام به ثبت نام نمایید و با استفاده از کد تخفیف ecosystem از 15 درصد تخفیف در هزینه ثبت‌‌نام نیز بهره‌مند شوید.

کارگاه آموزشی بازاریابی از طریق محتوا

    نظرات