کداک در نابودی کسب و کارش چقدر مقصر بود؟

کداک در نابودی کسب و کارش چقدر مقصر بود؟

شرکتی که در بزرگترین بازارهای دنیا جای پای محکمی برای خود داشت، مشتریان و حتی رقبا به آن احترام می‌گذاشتند، سود فراوانی به جیب می‌زد و بعید به نظر می‌رسید کسی بتواند جایگاه آنها را تهدید کند. این شرکت را در مواد شیمیایی تولید شده توسط آنها ظاهر می‌کردند. این نوع تصویربرداری را نمی‌توان کسب و کاری مجزا دانست اما از علوم دیگری در آنها استفاده می‌شوند. کداک در این دوران نه تنها مزیت رقابتی نداشت بلکه به خاطر فقدان کارخانه‌های تولید چیپ هزینه زیادی را به سازندگان دوربین هایش می‌داد. اگر اپل در تولید آیفون و آیپد موفق شد به خاطر تجربه انبوه آنها در تولید کامپیوتر بود اما مدتهاست که علی رغم پشتوانه مالی نامحدود، در راه اندازی تلویزیون اپل تی وی مشکلات عدیده‌ای دارند. بنابرین انتظار اینکه شرکتی مثل کداک از تولید فیلم و مواد ظهور عکس به بزرگترین سازنده دوربین‌های دیجیتال تبدیل شود، چندان منطقی نیست. بله، کداک هم مثل نوکیا می‌توانست برندش را در اختیار شرکت‌های دیگر قرار داده و سودی به جیب بزند، اما چند برند قدیمی از مهاجرت به یک بازار جدید جان سالم به در برده‌اند؟ واضح‌ترین مثال پولاروید است که در زمینه دوربین‌های چاپ فوری نامی معتبر بود اما تلویزیون‌های آنها چقدر موفق شدند؟ یا سرنوشت پنل‌های وستینگهاوس به کجا کشید؟ نام برند آنقدرها که فکر می‌کنید قوی نیستند.

متن کامل خبر در سایت دیجیاتو

منبع خبر

دیجیاتو

دیجیاتو

جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما

    نظرات