جلسه آشنایی با حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور کمک به تحقق و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ایده تا بازار و تجاری‌سازی نوآوری‌ها، دستاوردهای پژوهشی و اختراعات و کاربردی شدن دانش از طریق ارائه کمک‌ها و خدمات مالی و پشتیبانی به شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان تشکیل شده است.

صندوق-نوآوری-و-شکوفایی-kocik

حمایت‌های مالی صندوق نوآوری و شکوفایی شامل انواع کمک بلاعوض، یارانه، ارائه تسهیلات، پرداخت تمام یا بخشی از سود تسهیلات و جرایم متعلقه، انواع خدمات ضمانت‌نامه و مشارکت و سرمایه‌گذاری در طرح‌های نوآوری و فناوری با استفاده از سپرده‌گذاری، جذب و هدایت منابع بانک‌ها و موسسات اعتباری و صندوق‌ها در راستای اهداف و وظایف و اختیارات این صندوق است.

اهم فعالیت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی به این شرح است:

– برآورد منابع مالی مورد نیاز و تامین آن از طریق منابع دولتی، بودجه‌های سنواتی، اخذ کمک، سود سرمایه‌گذاری و کارمزد تسهیلات، درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری و سپرده‌گذاری وجوه مازاد صندوق و سایر منابع در راستای اهداف صندوق.

– دریافت هر گونه تسهیلات و جلب مشارکت حسب مورد از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری.

– بررسی وضعیت مالی و اقتصادی شرکت‌ها و موسسه‌های دانش‌بنیان به منظور اعطای تسهیلات.

– ارائه خدمات مالی و تسهیلاتی به شرکت‌ها و موسسات و فعالیت‌های دانش‌بنیان به صورت اعطای کمک بلاعوض و یارانه و تسهیلات کوتاه‌مدت و بلندمدت و ارائه خدمات ضمانت‌نامه‌ای به صورت مستقیم و غیرمستقیم.

– مشارکت و سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در مراحل تجاری‌سازی طرح‌ها و فعالیت‌های دانش‌بنیان به صورت مستقیم و غیرمستقیم و نیز کمک مالی بلاعوض در این مورد.

– شناسایی و انتخاب شبکه کارگزاری در ارائه خدمات مالی و تسهیلاتی و پشتیبانی صندوق.

– کمک مالی و حمایت از نهادهای پشتیبان تجاری‌سازی نوآوری و فناوری و فراهم کردن خدمات توانمندسازی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان.

– مشارکت در تدوین سیاست‌ها و تعیین اولویت‌ها و مقررات مرتبط با اهداف صندوق در کشور و کمک به ساماندهی و هم‌افزایی حمایت‌های موجود در کشور.

– نظارت بر مراحل تخصیص منابع صندوق به شرکت‌ها و موسسات و فعالیت‌های دانش‌بنیان.

– همکاری با موسسات و نهادها و مجامع تخصصی داخلی و خارجی.

– مدیریت بهینه منابع در اختیار به منظور حفظ ارزش سرمایه صندوق.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان یک پارک علم و فناوری در شهر زاهدان می باشد

    نظرات