تصمیمی در مورد فیلتر تلگرام اتخاذ نشده است

تصمیمی در مورد فیلتر تلگرام اتخاذ نشده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اظهارات بعضی از نمایندگان در مورد قطعی شدن فیلترینگ تلگرام اشاره کرد و گفت: هنوز تصمیمی در مورد این مسئله اتخاذ نشده است.

به گزارش اکوسیستم، عباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در حاشیه جلسه هیئت وزیران با خاطر نشان کردن این موضوع که پیام‌رسان‌های داخلی بیش از یک میلیون کاربر دارند، بیان کرد: مرکز ملی فضای مجازی جلسه‌ای را در مورد پیام‌رسان‌های داخلی برگزار کرد و بنده به عنوان سخنران در این جلسه حاضر بودم.

وی ضمن تاکید بر اهمیت حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، ادامه داد: در مورد حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی به نحوی که باعث توسعه آنها شود، اجماع ملی وجود دارد. این موضوع در شورای عالی فضای مجازی نیز مطرح شد که در حال حاضر فضای مجازی مانند انقلاب صنعتی، یک دوره تمدنی جدید را ایجاد کرده است و چنانچه بتوانیم در این دوره حضور پررنگ و فعالی در فضای مجازی داشته باشیم، می‌توانیم نقش بیشتری نیز در این دوره جدید تمدنی ایفا کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: فضای مجازی بسیار متنوع است و دارای حوزه‌های گوناگون زیرساختی و کارکردی می‌باشد و پیام‌رسان‌های داخلی یکی از آنها هستند.

وی اظهار داشت: این موضوع که به پیام رسان‌های داخلی کمک شود تا در زمان فعلی، فضای داخلی را توسعه دهیم رویکردی جدی و قابل توجه در نظام است.

صالحی در جواب به پرسشی راجع به اینکه تلگرام در نهایت فیلتر خواهد شد یا خیر، گفت: برای این موضوع یک سری مراکز تصمیم‌گیری وجود دارد که در نهایت آنها تصمیمات لازم را اتخاد می‌کنند، برگزاری جلساتی نظیر جلسه‌ای که در مورد پیام‌رسان‌های داخلی برگزار شد نیز در همین راستا است.

وی در جواب به سوال در مورد اظهارات بعضی از نمایندگان مبنی بر قطعی شدن فیلترینگ تلگرام، گفت: هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

همچنین صالحی در خصوص وضعیت بررسی لایحه سازمان جامع رسانه‌ای اعلام کرد: این لایحه دوباره در کمیسیون فرهنگی دولت مطرح و در اختیار افکار عمومی و اعضای رسانه و مطبوعات قرار گرفت و قرار است که تا آخر فروردین ماه سال جاری در این مورد به جمع‌بندی برسیم.

وی در مورد طرح اینترنت بدون فیلتر برای خبرنگاران نیز اظهار داشت: این پیشنهاد در جلساتی که خبرنگاران با وزارتخانه‌های ارشاد و ارتباطات داشتند، مطرح گردید و مورد استقبال این دو وزارتخانه قرار گرفت.

    نظرات