ایران مقره‌های اندازه‌گیری کمیت‌های برق تولید کرد

ایران مقره‌های اندازه‌گیری کمیت‌های برق تولید کرد

اکنون یک شرکت دانش‌بنیان توانسته با فناوری بومی مقره‌هایی را تولید کند که علاوه بر دارا بودن قابلیت‌های ذکر شده می تواند کمیت‌های برق را نیز اندازه‌گیری کند.

این مقره در اتوماسیون توزیع ، اندازه گیری کیفیت توان، ثبت اطلاعات ولتاژ و جریان (DataLogger) ، اندازه گیری انرژی (کنتور)، فروش انرژی در انشعابات دیماندی (مصرف کننده‌های سنگین ( و ثبات خطا در فیدرهای هوایی کاربرد دارد.

امیر ناصر صیرفیان مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان « ایمن برق سیستم » از کاربردهای این سیستم گفت: اتوماسیون توزیع، شرکت‌های توزیع برق را قادر می‌سازد تا شبکه توزیع را بتوانند از راه دور مونیتور، هماهنگ و کنترل کنند.

شرکت‌های توزیع برقی که سیستم اتوماسیون توزیع را در محدوده تحت پوشش‌شان پیاده می‌کنند، به منافعی همچون: بهره اقتصادی ناشی از عملکرد شبکه توزیع در محدوده اسمی طراحی شده، کاهش تلفات سیستم و کاهش میزان عدم رضایت (شکایات) مشتریان (مصرف کنندگان ( دست پیدا می‌کنند.

وی همچنین بیان کرد: منافع فوق با انجام موارد مونیتورینگ و ثبت اطلاعات الکتریکی خطوط توزیع، کاهش توان راکتیو در پست ها و خطوط توزیع به منظور کنترل اتوماتیک بانک های خازنی سوییچ شونده، آشکار سازی عیوب در تجهیزات ، گذرا ها و هارمونیک‌های شبکه و ... قابل دستیابی است.

این فعال فناور درباره خدمات قابل ارائه توسط این شرکت بیان کرد: این فعال فناور درباره خدمات قابل ارائه توسط این شرکت بیان کرد: یکی از اصلی ترین معایب مقره های پرسلانی، شکنندگی آنها می باشد. با در نظر گرفتن قیمت انواع مختلف مقره های پرسلانی و بوشینگها و احتمال بالای ترک خوردگی و لب پریدگی آنها روش مناسبی جهت تعمیر که باعث جلوگیری از پرداخت هزینه بالای تعویض مقره را نماید، ضروری است.

طی یک پروژه تحقیقاتی که در محل آزمایشگاه مواد و شیمی پژوهشگاه نیرو صورت گرفت، روشی جهت ترمیم مقره در محل پست با استفاده از تزریق مواد پلیمری به ثبت رسید و سپس کلیه حقوق بهره برداری به شرکت ایمن برق سیستم واگذار شد. با استفاده از این روش کلیه مشخصات ظاهری، عایقی و خزشی مقره به سطح یک مقره سالم ارتقاء پیدا می کند.

صیرفیان یادآور شد: ساخت این تجهیزات از فناوری بالایی برخوردار است و در دنیا چند کشور انگشت شمار مانند آمریکا، دانمارک و آفریقای جنوبی این محصول را تولید می‌کنند.

وی درباره قابل رقابت بودن این محصول با نمونه مشابه خارجی آن بیان کرد: این محصول از نظر کیفیت و کارایی هیچ کمبودی نسبت به نمونه خارجی آن ندارد و از نظر قیمتی نیز حدود ۵۰ درصد ارزان‌تر است.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان « ایمن برق سیستم » با تولید این تجهیزات برای ۸ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

این فعال فناور افزود: در حال حاظر به دلیل آن که این محصول جزو تجهیزات ضروری و فوری شرکت‌های برق نیست استقبال خوبی از خرید این تجهیزات صورت نمی‌گیرد بنابراین اگر منابعی مالی در اختیار خریداران قرار بگیرد این شرکت توان به کارگیری ۳۰ نیروی کار را دارد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/


اخبار مرتبط

* تفاهم‌نامه همکاری در حوزه صنعت برق ایران امضاء شد

* تولید پودر نانو برای مصارف صنعتی در کشور

* ایجاد شبکه توسعه فناوری توربین انبساطی سازماندهی می‌شود

* نمایش توانمندی ایرانیان با استقبال مواجه شد

* «سیستم گاورنر دیجیتال» برای نیروگاه‌های برق - آبی کشور طراحی شد


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات