با حکم دادگاهی پیام‌رسان تلگرام در روسیه مسدود می‌شود

با حکم دادگاهی پیام‌رسان تلگرام در روسیه مسدود می‌شود

پس از ماه‌ها جدال میان پیام‌رسان تلگرام و سازمان نظارت بر ارتباطات جمعی و رسانه‌های روسیه، بالاخره دادگاهی در این کشور حکم به مسدود شدن این پیام‌رسان داد.

به گزارش اکوسیستم، سرویس امنیتی فدرال روسیه (FSB) خواستار امکان دسترسی به اطلاعات کاربران تلگرام از طریق کلیدهای رمزگشایی شده بود و پس از امتناع این پیام رسان، FSB شکایتی طرح کرد و به حکم دادگاه تلگرام مجبور به همکاری شد. اما این شبکه اجتماعی حتی بعد از صدور حکم دادگاه نیز از همکاری خودداری کرد و اکنون به حکم دادگاه دیگری از دسترسی خارج خواهد شد.

خبرگزاری Tass روسیه گزارش کرد که این اپلیکیشن پیام‌رسان، بعد از حکم اخیر دادگاه فورا از دسترس کاربران در این کشور خارج خواهد شد و این فیلترینگ تا زمانی که تلگرام کلیدهای رمزگشایی خود را در اختیار سرویس امنیتی فدرال روسیه قرار ندهد، ادامه می‌یابد.

هنوز مشخص نیست که فیلتر شدن تلگرام در روسیه چقدر فوری است، ولی براساس گزارش خبرگزاری فایننشال تایمز، احتمالا به محض برگزاری دادگاه تجدید نظر در ماه آینده میلادی این پیام‌رسان از دسترسی خارج خواهد شد.

براساس قوانین ضد تروریستی که دولت روسیه در سال 2016 میلادی تصویب کرد، سرویس‌های پیام‌رسان باید امکان رمزگشایی پیام های کاربران را در اختیار مقامات قرار دهند. از همان زمان تلگرام این قوانین جدید را به چالش کشید.

گفته می‌شود که پس از آنکه حکم دادگاه 24 ساعته زودتر از برنامه‌ریزی قبلی و بدون هیچ هشداری صادر شد، پاول دورف (بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام) وکلای خود را از دادگاه خارج کرد.

    نظرات