ابراز تمایل شیائومی برای خرید شرکت GoPro

ابراز تمایل شیائومی برای خرید شرکت GoPro

به تازگی گزارش‌هایی مبنی بر تمایل شیائومی برای خرید گوپرو (GoPro) منتشر شده است. در پی انتشار این اخبار، سهام گوپرو که طی یک سال اخیر 41 درصد کاهش داشت، حدود 8/8 درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش اکوسیستم، تاکنون شیائومی بطور رسمی پیشنهادی برای خرید شرکت گوپرو ارائه نکرده است و باید دید آیا این شرکت چینی اقدامی را در جهت تصاحب گوپرو انجام خواهد داد یا خیر.

نیک وودمن (مدیرعامل گوپرو) اعلام کرد که این شرکت پذیرای پیشنهادات خرید است و برای این منظور از ابتدای سال 2018 میلادی از مشاوره‌ موسسه جی‌. پی. مورگان برای فروش احتمالی شرکت به خریداران استفاده می‌کند. در سال‌های اخیر گوپرو با مشکلات متعددی درگیر بود که اصلی‌ترین آنها به کاهش فروش محصولات مربوط می‌شود، از اینرو گوپرو برای بازگشت به دوران اوج، درصدد افزایش گستره‌ محصولات خود بود و در همین راستا پهپادی نیز روانه بازار کرد؛ ولی مشکلات ساختاری آن باعث شد گوپرو نتواند حضور موفقی در بازار پهپادها داشته باشد.

افزایش ارزش سهام گوپرو درپی تمایل شیائومی برای خرید این شرکت

ارزش بازار گوپرو در روزهای اوج این شرکت حدود 10 میلیارد دلار بود، اما در حال حاضر ارزش سهام آن به ۷۶۱ میلیون دلار کاهش یافته است. تحلیلگران اعتقاد دارند که شرکت‌های علاقه مند می‌توانند با خرید این کمپانی و استفاده از برند آن سود فروش خوبی به دست بیاورند.

شرکت چینی DJI یکی از کمپانی‌هایی بود که چند ماه قبل برای خرید گوپرو ابراز تمایل کرد. اما از آنجا که منفعتی در تصاحب گوپرو نیافت، از ارائه‌ی پیشنهاد خرید اجتناب کرد. اکنون نام شرکت چینی شیائومی به عنوان خریدار گوپرو مطرح شده است.

    نظرات