والمارت قصد تصاحب فلیپ کارت را دارد

والمارت قصد تصاحب فلیپ کارت را دارد

والمارت و آمازون، دو خرده‌فروشی رقیب در آمریکا هستند که رقابتشان به خاورمیانه نیز منتقل شده است. در همین راستا والمارت قصد تصاحب فلیپ کارت (بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی فعال در کشور هند) را دارد.

به گزارش اکوسیستم، بعد از آنکه آمازون در سال گذشته میلادی فروشگاه اینترنتی سوق را به مالکیت خود درآورد و موضع خود را در منطقه خاورمیانه تحکیم کرد، اکنون والمارت قصد دارد تا رقابت با آمازون را در خاورمیانه جدی‌تر دنبال کند. از اینرو والمارت در حال انجام مذاکراتی به منظور تصاحب فلیپ‌کارت(Flipkart) هندی است.

چنانچه والمارت موفق به تصاحب فلیپ کارت شود، این اقدام را می‌توان جدی‌ترین حرکت این شرکت در جهت رقابت با آمازون در خارج از آمریکا دانست.

البته والمارت برای آنکه بتواند این فروشگاه اینترنتی هندی را به مالکیت خود درآورد باید با eBay وارد مذاکره شود و نظر این کمپانی را جلب کند، زیرا eBay‌ یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران فلیپ کارت است. سال گذشته میلادی eBay بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار در این شرکت هندی سرمایه‌گذاری کرد.

با توجه به قرارداد بین eBay و فلیپ کارت، این کمپانی هندی می‌تواند به مشتریان eBay‌ در خارج از خاک هند دسترسی داشته باشند و مشتریان eBay‌ نیز می‌توانند محصولات خود را در بازار هند عرضه کنند.

براساس اطلاعاتی که انتشار یافته‌، والمارت برای تصاحب فلیپ کارت رقمی 10 تا 12 میلیارد دلاری را پیشنهاد کرده است و در عوض صاحب ۵۱ درصد از سهام این فروشگاه اینترنتی هندی خواهد شد. شرکت آمازون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رقبای والمارت، در پنج سال اخیر سرمایه گذاری گسترده‌ای را برای به دست آوردن بازار هند انجام داده است.

والمارت که به عنوان بزرگ‌ترین خرده‌فروشی جهان از آن یاد می‌شود، در سال درآمدی حدود 500 میلیارد دلار دارد و پردرآمدترین کمپانی جهان نیز لقب گرفته است.

    نظرات