کدورت آب با دستگاه ساخت داخل سنجیده شد

کدورت آب با دستگاه ساخت داخل سنجیده شد

توحید خراسانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «تجهیز الکترونیک راسپینا» گفت: این شرکت توانسته است خراسانی درباره چگونگی عملکرد دستگاه تولید شده این شرکت گفت: این دستگاه به صورت الکترواپتیک عمل می کند؛ به عبارت دیگر ترکیبی از الکترونیک و اپتیک در این دستگاه به کار برده شده است.

وی درباره چگونگی کارکرد این دستگاه نیز توضیح داد: با استفاده از این دستگاه نوری به آب تابانده می‌شود، سپس این نور با برخورد به آب دچار پراکندگی شده و این دستگاه با استفاده از نرم افزاری که در آن طراحی و نوشته شده است میزان پراکندگی نور را مشخص می‌کند.

این فعال فناور با اشاره به کارکردهای این دستگاه بیان کرد: هر قدر میزان املاح و ذرات موجود در آب بیشتر باشد میزان پراکندگی نور تابیده شده نیز بیشتر خواهد بود و این دستگاه براساس استانداردی که برای آن تعریف شده است میزان پراکندگی نور تابیده شده را محاسبه و میزان کدورت آب را اندازه گیری می‌کند.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش بنیان «تجهیز الکترونیک راسپینا» ۲ کشور آمریکا و آلمان تولیدکننده اصلی این دستگاه هستند که دستگاه ساخت کشور آمریکا چیزی در حدود ۳۰ میلیون و دستگاه ساخت کشور آلمان قیمتی در حدود ۲۰ میلیون تومان قیمت دارند.

وی درباره کاربرد این دستگاه گفت: کاربرد این دستگاه در اداره‌های آب منطقه‌ای و شرکت‌های آب و فاضلاب است که در این مجموعه‌ها سنجش میزان کدورت آب از اهمیت زیادی برخوردار است.

خراسانی با بیان این‌که با تولید این دستگاه برای ۶ نفر اشتغال ایجاد شده است، درباره قیمت تمام شده این دستگاه گفت: قیمت دستگاه کدورت سنج ساخت این شرکت چیزی در حدود ۸ میلیون تومان است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/


اخبار مرتبط

× ضرورت ارتباط توانمندی صنایع بزرگ با نوآوری کسب و کارهای نوپا

× دست‌یابی به شناسنامه اصلی فناوری دریایی میسر شد

× سهم آب‌های ایران در ذخایر غنی نفت و گاز چقدر است

× تدوین برنامه‌های راهبردی لازمه پیشرفت همه‌جانبه صنایع دریایی است

× قابلیت‌های گردشگری دریایی و ساحلی ایران چیست


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات