الکامپ بیست و چهارم در مرداد ماه برگزار خواهد شد

الکامپ بیست و چهارم در مرداد ماه برگزار خواهد شد

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور از برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکامپ از  ۶ الی ۹ مرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، ناصرعلی سعادت (رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور) در یک نشست خبری اعلام کرد، همانند سه سال گذشته، این سازمان توانست مجوز برگزاری الکامپ ۲۴ را دریافت کند و شرکت‌‌ها و استارتاپ‌ها برای حضور در این نمایشگاه می‌توانند از اواخر اردیبهشت ماه اقدام به ثبت نام کنند.

محمدباقر اثنی عشری (رئیس شورای مرکزی نظام صنفی رایانه‌ای کشور) الکام استارز را یکی از محورهای اصلی الکامپ خواند و افزود: هر سال شاهد رشد چشمگیر الکام استارز بوده‌ایم. در اولین دوره تنها ۸۰ الی ۱۰۰ استارتاپ شرکت کردند، اما این تعداد در الکام استارز سال گذشته به ۴۵۰ رسید. امسال نیز انتظار استقبال بیشتری را داریم.

در دوره‌های اخیر، الکام استارز یا بخش استارتاپ‌ها بیش از دیگر بخش‌های الکامپ مورد استقبال بوده است، بطوریکه در سال گذشته ۷ هزار متر مربع فضا در اختیار استارتاپ‌ها قرار گرفت تا در الکام استارز حضور پیدا کنند. سعادت در نشست خبری خود از احتمال افزایش فضای اختصاصی استارتاپ‌ها در الکامپ 24 خبر داد.

اثنی‌عشری اعلام کرد که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور مجوز برگزاری نمایشگاه الکامپ را در آخرین روزهای کاری سال ۹۶ اخذ کرد، از اینرو این سازمان باید برنامه‌های خود را برای برگزاری این نمایشگاه به صورت فشرده انجام دهد. این روند مانع از برنامه‌ریزی‌های دراز مدت خواهد شد. وی در ادامه گفت: تلاش خواهیم کرد برای دوره‌های بعدی، مجوز دراز مدت دریافت کنیم. در همین راستا تلاش خواهیم کرد که بتوانیم مجوز برگزاری این نمایشگاه را برای سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ را دریافت کنیم تا بر مبنای این مجوز سه ساله برنامه ریزی بلند مدتی را برای برگزاری الکامپ و پیاده‌سازی ایده‌ها داشته باشیم.

الکامپ و تلکام سال 97 ادغام نمی‌شوند

سال گذشته رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور از احتمال ادغام تلکام و الکامپ خبر داده بود، اما اکنون اشاره می‌کند که این دو نمایشگاه در سال جاری ترکیب نمی‌شوند و جدول زمانی برگزاری آنها نیز متفاوت است. در سال ۹۶ برای نخستین بار الکامپ در تابستان برگزار شد، در حالیکه تلکام همچنان در پاییز برگزار می‌شود.

سعادت در مورد ادغام نشدن این دو نمایشگاه گفت: سندی چند جانبه بین وزارت ارتباطات، وزارت صنعت و معدن و سازمان نظام صنفی به امضا رسید. ما سعی نداشتیم تا به هر قیمتی این دو نمایشگاه را با هم ادغام کنیم، اما صورتجلسه‌ای را امضا کردیم تا در صورت فراهم شدن شرایط، این‌ امر با نظارت و مدیریت سازمان نظام صنفی انجام شود و اعلام آمادگی کردیم. این دو نمایشگاه اگرچه به شکل موازی فعالیت دارند، ولی جنس آنها بایکدیگر تفاوت دارد. تلکام به یک نمایشگاه تخصصی B2B تبدیل شده است، اما الکامپ دامنه گسترده‌تری دارد و تمام شرکت‌کنندگان الکامپ در تلکام نیز حاضر می‌شوند. شاید به نظر برسد که این دوباره کاری است، اما چنین اتفاقی به این مفهوم نیست که دو نمایشگاه نمی‌توانند به موازات هم فعالیت کنند.

    نظرات