ارائه پروژه های ساینینگ در سیطره ریحان

ارائه پروژه های ساینینگ در سیطره ریحان

ارائه پروژه های ساینینگ در سیطره ریحان
ارائه پروژه های ساینینگ در سیطره ریحان
طراحی و ساخت تابلوهای علائم راهنما همواره متمرکز بر بخش مدیریت ترافیک بازدیدکنندگان اعم از فضاهایی تجاری اداری و پارکینگ است، این موضوع در زمان پیک ترافیک بازدیدکنندگان و همچنین در مواقع خطر مثل آتش‌سوزی و... بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند به بازدهی مطلوب یک مجتمع تجاری و همچنین ایجاد حس آرامش و در نهایت وفادارسازی مشتری منجر شود. شعار ما در ریحان‌ساین این است که ساینینگ باید در خدمت معماری مجموعه بوده و خودش به عنوان عنصری مکمل در جای‌جای فضاهای تجاری نقشی دکوراتیو بازی کند.
۱. لطفا خودتان را معرفی کرده و توضیحاتی در رابطه با شرکت ریحان‌ساین ارائه فرمایید.
مجید فکری هستم، مدیرعامل شرکت ریحان طرح گستر(تاریخ ثبت ۱۳۸۵). این شرکت در سه حوزه ساینینگ(ریحان ساین) – معماری(ریحان آرشیتکت) و تبلیغات(ریحان طرح) فعالیت می‌کند. بخش ریحان‌ساین سابقه‌ای درخشان در انجام پر‌وژه‌های ساینینگ و ساخت تابلوهای علائم راهنما و نمای بیرونی و علائم خطر مجتمع‌های تجاری و اداری دارد. ما با تیمی متخصص در زمینه طراحی و برداشت اطلاعات محیطی و مهندسی ترافیک و همچنین نیروهای باتجربه در ساخت و تولید و نصب، خدمات خود را ارائه می‌دهیم.
ما سال‌های پس از برجام را در ایران، سال‌های انقلاب مال داری می‌نامیم، سال‌هایی که بسیاری از سازندگان سنتی و موسسات مالی به سمت تجاری سازی حرکت کرده و به تبع آن خدمات این بخش نیز باید تقویت می‌شد، ما از همان ابتدا در بخش مارکتینگ شرکت به این نتیجه رسیدیم که باید در حوزه ساینینگ به صورت تخصصی وارد شده و خدماتی با دانش فنی روز را ارائه دهیم. متاسفانه هنوز در ایران به حوزه ساینینگ نگاه سنتی داشته و فکر می‌کنیم که این کار صرفا اپراتوری بوده و فقط ساخت آن مهم است درصورتی که محتواگذاری و جانمایی علمی این تابلوها و همچنین مطابقت با کانسپت و برند بوک مجموعه بسیار مهم بوده و کاملا نگاه بازدیدکننده را به هویت بصری مجموعه تغییر می‌دهد.
۲. تولیدات شرکت ریحان‌ساین در چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند؟
۱- تابلوهای راهنمای طبقات (آویز، ایستاده و دیواری)؛
۲- تابلوهای اماکن(معرفی مکان و پلاک)؛
۳- تابلو‌های ایمنی و خطر (HSE)؛
۴- تابلوهای تبلیغاتی(LIGHT BOX) داخلی،نمای بیرونی و پارکینگ؛
۵- هنگر و پرچمهای آویز دور فضای وید؛
۶ - تابلوهای حروف برجسته نمای بیرونی مجموعه؛
۷- بیلبورد و تابلوهای پایه دار بیرونی
در ردیف محصولات ما قرار می‌گیرند.
۳. ریحان‌ساین سابقه همکاری با کدام مجتمع‌های تجاری را در کارنامه دارد؟
تا به امروز با مجموعههای بسیار زیادی همکاری داشته‌ایم، برج میلاد تهران، برج تجاری اداری آناهید تهران‌پارس، مرکزخرید لیدوما، مرکزخرید آرن، مجتمع تجاری آوان، مرکز خرید الهیه، برند سنتر اندرزگو، مرکزخرید رویال پارس اهواز و مجموعههای بسیار زیادی که در حال همکاری با آنها هستیم.
۴. در ادامه بفرمایید با کدام برندها همکاری داشته‌اید؟
برندهایی که در حوزه ساینینگ با آنها همکاری کردیم در حوزه رستورانها رستوران دژاوو، سینسیر، مریم، میزبان، برایتون، لانژ بنلی، رومانا، کافه رستا و... هستند.
مجموعه شهر کتاب، شرکت سامسونگ، میتاکیش، ناریان، مجموعههای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، مجموعه میتا‌کیش، بادی‌اسپینر، نسپرسو، نایکی، سازمان بورس و اوراق بهادار، مجموعههای مالی بانک دی، کارآفرین، سپه، تامین سرمایه سپهر و مجموعه ساختمانی بام افتخار برندهایی هستند که با آنها همکاری و ارائه خدمات داشته‌ایم.
پیشنهاد میکنیم تمام مراکز خرید قبل از اینکه وارد مرحله ساخت و ساز شوند در زمینه بحث ساینینگ، طراحی کانسپت و هویت بصری فعالیت داشته باشند، به همراه دفترچهای که رنگهای سازمانی، داستان برند، ری‌دیزاین برند و قوانین و بایدها و نبایدهای برند در آن قید شود و در دل آن پوسته ساینینگها، لایت‌باکسها و خیلی عناصر ریز مانند پرچم، لباس نیروهای خدماتی و مدیریتی و خیلی چیزهای دیگر در این برندبوک دیده شده باشد تا هویت مجموعه به صورت یکپارچه درآید.
۵. محصولات شما در حوزه ساینینگ به چه صورت عرضه می‌شوند؟
در حوزه ساینینگ سازه‌های بدون نور و با نور را تولید می‌کنیم. در بحث فرم، رنگ و سایز نیز محدودیتهای بسیار کمی داریم و این تفاوت مجموعه ما با بسیاری از مجموعههایی است که در این حوزه کار میکنند و خود را در قالب سازه‌های آلومینیومی محدود میکنند و با استیکر این کار را انجام میدهند، اما سازههای ما بسته به رنگ سازمانی و شکل و فرم لوگو می‌تواند تغییر کند و عملا تابع کانسپت مجموعه است که بسیار با فضاهای مجموعه هماهنگ بوده و بر زیبایی بصری می‌افزاید. درنهایت تمام این عوامل دست به دست هم میدهد که ارزش افزوده بسیار مناسبی برای فضا ایجاد شود که هم مخاطبی که از مجموعه بازدید می‌کند لذت ببرد و هم بهره‌بردار با برندینگ حاصل از این کار میتواند فروشگاه‌های خود را اجاره دهد و با مخاطبان خود در ارتباط باشد.
۶. مزایای رقابتی شما نسبت به دیگر همکاران‌تان چیست؟
مزیت رقابتی شرکت ما با دیگر رقبا در این است که به هیچ عنوان مشتری را در سازههای ثابت و وارداتی محصور نکرده و ساین‌ها را مطابق برندبوک و کانسپت گرافیکی و معماری می‌سازیم. از طرفی سازه‌های ما دکوراتیو بوده و از فضا و اشکال صنعتی به‌دور هستند. خلاصه آنکه ساینینگ یک مجتمع باید بخشی از معماری آن فضا باشد و نباید مثل یک وصله به در دیوار مجموعه اضافه شود. بدیهی است مجتمع‌های تجاری هزینههای زیادی بابت دکوراسیون و... خود پرداخت کرده‌اند و بالطبع انتظار دارند که خدماتی را در راستای معماری خود دریافت کنند. تابلوهای شرکت ریحان‌ساین با توجه به متریال‌های متنوع برای ساخت، امکان نصب در محیط‌های مختلف را دارند.
۷.شما در مسیر همکاری‌تان با مراکز تجاری با چه چالش‌هایی روبه‌رو هستید؟
مشکلی که اکنون در مجموعههای تجاری داریم این است که بسیاری از آنها بدون کانسپت و برندبوک در حال شروع فعالیت خود هستند. این موضوع باعث می‌شود که مثلاً تابلوی راهنمای طبقات و آویز را یک شرکت، تابلوهای HSE را شرکتی دیگر و تابلوهای سردر مغازهها و لایت‌باکس‌ها و ... را شرکت‌های دیگری عهده‌دار شوند و سبب میشود نتیجه نهایی از حالت هماهنگ خارج شود و پس از چند سال مدیر آن مرکز تجاری را به صرف هزینه مجدد مجبور کند. به همین دلیل بسیار مهم است که تیمی که عملاً اجرای ساینینگ را انجام می‌دهد و سازه‌ها را میسازد با مفاهیم کانسپت و برندبوک آشنا بوده و مطابق آن عمل کند. همچنین تیم ماهر نصب نیز مساله بسیار مهمی بوده و دقت و حساسیت در آن بسیار در هویت بصری مجموعه موثر است. این مورد نیز یکی از مزیتهای رقابتی ما به حساب می‌آید.
توصیه ما به مجتمعهای تجاری و کسانی که در این زمینه فعالیت میکنند این است که به دنبال شرکتهایی باشند که دانش فنی و تجربه کافی در حوزه انسانی داشته باشند.
لازم است اشاره کنم ما «ریحان‌ساین» را یک شرکت تابلوساز نمی‌دانیم بلکه آن را شرکتی می‌دانیم که به صورت تخصصی در حوزه ساینینگ فعالیت میکند و برداشت اطلاعات محیطی، جانمایی قرار گرفتن این تابلوها، ارتفاع آن و ... کاری فنی و تخصصی است. در حال حاضر ما هزاران تابلوساز در ایران داریم، اما تعداد کسانی که در کشور کار ساینینگ انجام می‌دهند (دانش تخصصی و فنی در حوزه مهندسی محیط دارند) انگشت‌شمار است.
۸. دیدگاه‌تان را در رابطه با برگزاری نمایشگاه ایران‌ریتیل‌شو ۲۰۱۹ و حضورتان در آن را اعلام بفرمایید.
از مهندس کشاورز و تیم تجارت طلایی تشکر میکنم چراکه نمایشگاه را بسیار خوب مدیریت کرده و میهمانان ویژه‌ای را دعوت کردند و ارتبطات خیلی خوبی بین شرکت‌های خدماتی و مراکز تجاری به ویژه برای مجموعه‌هایی که در تهران نیستند ایجاد کردند.
کار دیگری که مهندس کشاورز در کشور پایهگذاری کرده‌اند این است که با ایجاد بسترهای علمی و به‌روز (به طور مثال همین نمایشگاه) زمینه رشد فرهنگ ساخت و ساز مراکز تجاری را نزد سازندگان سنتی و انبوه‌سازان بالا برده و به آنها بیان کرده که روش‌های بهره‌برداری و ساخت مراکز تجاری به طور کلی از روش‌های کلیشه‌ای گذشته فاصله گرفته و دیدگاهی متفاوت می‌طلبد.
جا دارد در اینجا از بخش‌های مختلف شرکت و تیم‌های تخصصی آن تشکر ویژه کنم و اذعان کنم که بدون آنها امکان رسیدن به موفقیت‌های بزرگ هیچ‌گاه میسر نبود. افرادی همچون مدیر تیم فنی و اجرایی ما آقای مهندس مقدم، مدیران تیم طراحی و جاگذاری آقای افشار و مهندس انسانیت و همچنین مدیر فروش ما سرکار خانم سلیمانی در این سال‌ها دانش فنی خود را به کار گرفته و مجتمع‌های تجاری فراوانی را ساین کرده‌اند.
لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات