تاپیک چهارم: از راه اندازی استارت آپی بزرگ تر از اپل تا ریاضت اقتصادی SoundCloud

تاپیک چهارم: از راه اندازی استارت آپی بزرگ تر از اپل تا ریاضت اقتصادی SoundCloud

در این بخش از تاپیک قصد داریم تا خلاصه ای از اخبار رویدادها و استارت آپ های بین الملل را به شما ارائه کنیم. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

به گزارش اکو سیستم، هفته گذشته در دنیای رویدادها و استارت آپ های بین الملل اتفاقات جالب و قابل توجهی افتاد. یکی از این اتفاقات قابل توجه کمک مالی و اضطراری به Sound Cloud بود. راه اندازی استارت آپی بزرگ تر و در آمد زا تر از اپل توسط مدیر عامل سابق اپل نیز خبر بسیار مهمی بود که در فضای رسانه ای منتشر شد.

کمک مالی اضطراری به سرویس Sound Cloud از جمله خبرهایی بود که نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد. Sound Cloud که یکی از سرویس های پخش موسیقی است در پی برآورد هزینه های بالای آن از سوی مدیر عامل این شرکت، سیاست صرفه جویی و ریاضت اقتصادی را در پیش گرفته است. اما از آنجایی که این سرویس در بین علاقه مندان به موسیقی بسیار معروف است، شرکت های بسیار بزرگی در این سرویس سرمایه گذاری کرده اند. با این حال مدیر عامل این شرکت بر این باور است که در صورتی که سیاست های ریاضت اقتصادی و همچنین جذب تبلیغات و تغییر سطوح اشتراک کاربران در این سرویس با موفقیت انجام شود نیاز به هر گونه سرمایه گذاری خارجی در این سرویس از بین خواهد رفت.

خبر مربوط به بیشترین سهم در آمد آمازون از طریق سرور AWS خبر دیگری بود که توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد. مدیر عامل آمازون، غول خرید و فروش اینترنتی کالا که اخیرا توانست از بیل گیتس موسس مایکروسافت گوی ثروتمند ترین مرد جهان را برباید، در اخباری به این نکته اشاره کرد که سرور AWS یکی از بازوهای در آمد زای آمازون است و آمازون بدون این سرور در آمد چندانی نخواهد داشت.

امضا توافقنامه توسعه  و گسترش پلتفرم سرمایه گذاری دارندگان IP در استارت آپ ها خبری بود که روز سه شنبه در صدر خبر رسانه های مختلف منتشر شد. در این خبر آمده است که شرکت آکوآلایسنینگ که یک شرکت فعال در زمینه مدیریت دارایی های فکری و معاملات پتنت است، یک پلتفرم سرمایه گذاری برای دارندگان IP به منظور برقراری ارتباط میان شرکت های بزرگ و استارت آپ ها راه اندازی کرده است. این توافقنامه به صورت محرمانه بین شرکت های Lenovo، AT&T، Entegris و Rambus امضا شده است. به عقیده کارشاسان این قرار داد نقطه عطفی در چشم انداز آینده پتنت به حساب می آید.

خبر مهم دیگر سرمایه گذاری موسسه Hong kong X technology برای 6 استارت آپ مهم که غالبا در حوزه بهداشت و درمان فعالیت دارند، بود. این موسسه سرمایه گذاری در هنک گنک با هدف کمک به استارت اپ های نو پا سرمایه گذاری اولیه ای را در استارت آپ هایی که غالبا برای سلامت عمومی مفید هستند انجام داده است. همچنین این سرمایه گذاری در راستای توسعه برنامه سرعت بخشی به پیشرفت صنایع مختلف به خصوص حوزه های دارویی و سلامت است.

مالکیت گوگل در استارت آپی در حوزه سلامت نیز یکی از خبرهای مهم منتشر شده در هفته گذشته بود. بر اساس اخبار منتشر شده گوگل اخیرا استارت آپی را در حوزه سلامت خریداری کرده است که فعالیت اصلی آن تبدیل گوشی های هوشمند به دستگاه های پزشکی است. این استارت آپ Senosis Health نام دارد که هدف اصلی آن استفاده از گوشی های هوشمند برای جمع آوری اطلاعات سلامت کاربران و پردازش آن اطلاعات برای استخراج شاخص های سلامت کاربران است. قطعاتی که توسط این استارت آپ طراحی شده است قطعات بسیار ساده ای مانند شتاب سنج، میکروفن، دوربین و فلاش است که در تمامی گوشی های هوشمند وجود دارد.

آمازون برای ATS در حدود 63 میلیون دلار سرمایه گذاری انجام داده است. ATS که سرویس حمل و نقل کالای آمازون است یکی از مهم ترین سرویس های غول تجارت الکترونیک است. در این اخبار از تصمیم آمازون بری گسترش سوریس لجستیک خود در هند خبرهایی منتشر کرده است. آمازون قصد دارد تا سرماه خود در کشور هند را از از ۴۷۵ کرور INR به ۸۰۰  کرور INR افزایش دهد.

خبر دیگر در خصوص راه اندازی استارت آپی بسیار بزرگ تر از اپل از طرف مدیر عامل سابق شرکت اپل است. در خبرها آمده است که جان اسکالی مدیر عامل سابق شرکت اپل قصد دارد تا استارت آپ جدید با نام RXAdvance را در حوزه سلامت و دارو راه اندازی نماید. به گفته او این شرکت استارت آپی از اپل بسیار بزرگ تر و در آمد زا تر خواهد  بود. بعد از جدا شدن اسکالی از اپل وی به عنوان یکی از سرمایه گذاران فعال در حوزه فناوری تبدیل شد. به گفته وی در حدود 5 درصد از مردم آمریکا همواره به بیماری های مختلفی مبتلا هستند که در مجموع در حدود 3 تریلیون دلار را صرف هرینه های درمانی خود خواهند کرد.

پروژه ساخت فضا که عنوان پروزه ای برای راه اندازی کارخانه های تولید محصول در مدار زمین از جمله خبرهایی بود که سرو صدای زیادی را در حوزه کسب و کار و فناوری به دنبال داشت. در این پروژه قرار است تا کارخانه هایی در فضا به منظور تولید محصولات مختلف و کاربردی در زمینه مطالعات فضایی از جمله تلسکوپ های با کیفیت راه اندازی شوند. یکی از مشکلات فعلی محققان فضایی نداشتن امکانات مناسب برای مطالعه انچه که در فضا رخ می دهد است.

 

    نظرات