نشست کمیته علمی رویداد استارتاپ ویکند سلامت الکترونیک

نشست کمیته علمی رویداد استارتاپ ویکند سلامت الکترونیک

در راستای برگزاری نخستین استارتاپ ویکند سلامت الکترونیک، نشست کمیته متخصصان و اعضای هیئت علمی صنعت سلامت با هدف معرفی برنامه، همفکری برای برگزاری رویداد آموزشی ـ تجربی و راه‌اندازی کسب و کارهای نوپای الکترونیکی در حوزه سلامت برگزار شد.

به گزارش اکوسیستم، این نشست روز گذشته با حضور صاحب نظران حوزه سلامت در دانشکده مجازی برگزار گردید. در نشست کمیته متخصصان و اعضای هیئت علمی صنعت سلامت، احمد کاویانی (رئیس دانشکده مجازی) ضمن خوش‌آمدگویی به مدعوین با اشاره به این موضوع که امروزه جهت‌گیری نظام‌های آموزش عالی به سوی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم، برای توسعه اقتصادی و انتقال فناوری از دانشگاه به صنعت، توانسته است نقش دانشگاه‌های سنتی را متحول کند، گفت: دانشگاه‌های کارآفرین علاوه بر آموزش و پژوهش، یکی از عوامل تحقق نوآوری و کارآفرینی نیز هستند، به همین دلیل بسترسازی مناسب برای کسب و کارهای الکترونیک در حوزه سلامت یکی از  مهمترین جهت‌گیری‌های دانشکده مجازی است.

کاویانی افزود: رویکرد اصلی نخستین استارتاپ ویکند دانشکده مجازی توسعه، تعمیق و بستر سازی فرهنگ کارآفرینی در حوزه کسب و کارهای الکترونیکی مرتبط با زمینه سلامت است.

رضا زعفریان (عضو هیئت علمی دانشکده کارآفرینی و عضو ستاد ملی کارآفرینی و اشتغال وزارت بهداشت) اشاره کرد که به منظور ارتقای برگزاری رویداد استارتاپ ویکند باید مباحث هدایت، راهنمایی و مربیگری برای پیگیری کسب و کارهای نوپایی که شکل می‌گیرند، مورد توجه قرار داده شوند.

وی در ادامه از هوش هیجانی (EQ)، مثبت‌اندیشی، استقلال‌طلبی و پشتکار به عنوان مولفه‌های اثرگذار در کارآفرینی نام برد.

غلامرضا حسن‌زاده (سرپرست گروه آموزشی مجازی سازی آموزش‌های حضوری) با اشاره به اهمیت آموزش مهارت‌های کارآفرینی و انجام کارهای تیمی، از داشتن برنامه‌ای مدون به عنوان امری ضروری نام برد.

رامین مهرداد (رئیس مرکز تحقیقات بیماری‏های شغلی و طب کار) بر ایده‌های کارآمد در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: باید توجه ویژه‌ای به ایده‌های صاحب نظران این حوزه از جمله دانشجویان، کارمندان و پرسنل بیمارستان‌ها شود.

شاکرحسینی (مسئول کارگروه سلامت الکترونیکی و رئیس کمیسیون سلامت الکترونیکی سازمان نظام سرویسی رایانه‌های کشور) با اشاره به قدمت 30 ساله مبحث سلامت الکترونیک در ایران، افزود: در حال حاضر حدود 30 شرکت در کشور، حوزه سلامت الکترونیک را هدایت می‌کنند و نخستین حضور دولت در این بخش نیز به سال 1377 بازمی‌گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شکل گرفتن استارتاپ‌ها متعدد در چند سال اخیر اشاره کرد و عملکرد آنها را موفقیت آمیز خواند.

پروین پاسالار (رئیس مرکز رشد استعدادهای درخشان) با اشاره به المپیاد کارآفرینی در سطح وزارت بهداشت، اظهار داشت: به این نتیجه رسیده‌ایم که دانشجویان باید خوب فراگیرند، خوب ببینند و خوب بشنوند. همچنین بسیار حائز اهمیت است که چگونه مهارت‌های کارآفرینی را به آنان آموزش دهیم.

قناعتی (رئیس مرکز تصویر برداری دانشگاه) از برگزاری استارتاپ ویکند سلامت الکترونیک استقبال کرد و به تجربیات و فعالیت‌های پیشین این مرکز در حوزه‌های سلامت الکترونیک، آموزش‌های الکترونیکی، تجارت الکترونیکی در زمینه رادیولوژی و توریسم درمانی و تجاری‌سازی محصولات اشاره کرد.

احمدیان (رئیس دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی) به تجربیات این دانشکده در زمینه تجاری‌سازی ایده‌های پژوهشی و کوریدورهایی که با هدف تبدیل ایده‌های نوین به محصولات قابل عرضه برای مهارت آموزی دانشجویان طراحی شده است، اشاره کرد و افزود: فضای مجازی و فناوری‌های نوین، مکمل کوریدورهای علمی دانشکده هستند و می‌توانند باعث تقویت آنها نیز بشوند.

وی در ادامه آمادگی دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی را برای همکاری در برگزاری رویداد استارتاپ ویکند سلامت الکترونیک دانشکده مجازی اعلام کرد.

در ادامه این نشست نیز احمدرضا سروش (عضو هیئت علمی دانشگاه)، صادق نیت (رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی)، محمدرضا منظم (مدیر دفتر همکاری دانشگاه با صنعت)، برکتی (مدیر مولفه‌های اجتماعی معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه)، طولابی (رئیس بخش جراحی 1 بیمارستان امام خمینی) و جهانگیری (معاون فنی و نظارت نظام پزشکی) به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در مورد رویداد استارتاپ ویکند سلامت الکترونیک دانشکده مجازی پرداختند.

    نظرات