شرکت‌های دانش بنیان به کمک شرکت‌های بزرگ می‌شتابند

شرکت‌های دانش بنیان به کمک شرکت‌های بزرگ می‌شتابند

هدف از برگزاری این دوره، آموزش شیوه کشف، اولویت‌بندی و ریشه‌یابی مشکلات صنعتی و یا سازمانی به متخصصین شاغل در مجموعه‌های تولیدی است . شناسایی معضلات و شفاف کردن علل آن‌ها اگر در چارچوب‌های فناورانه صورت گیرد، می‌تواند گامی مهم در حرکت به سوی حل مسائل و در نتیجه افزایش بهره‌وری اقتصادی  شرکت‌های بزرگ باشد.

با مشخص شدن مشکلات واحدهای صنعتی، امکان استفاده از توان شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان در حل آن‌ها وجود دارد.

بر این اساس با مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین و با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجموعه چند مرحله‌ای «رویداد آموزشی فرایند عارضه‌یابی شرکت‌های صنعتی با رویکرد فناورانه» برنامه‌ریزی و در حال اجرا می‌باشد.

نخستین مرحله این دوره آموزشی در محل شرکت مس شهید باهنر کرمان و با حضور نمایندگانی از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ، با هدف آموزش فرایند و شیوه صحیح تشخیص مشکلات و عوارض قابل رفع و یا کاهش مشکلات، با اتکا به فناوری‌های نو برنامه‌ریزی و اجرا گردید که در آن، مواردی همچون نحوه شناسایی عوارض بر اساس اطلاعات مالی و تولیدی با تمرکز بر صنایع مرتبط با حوزه مواد و ساخت، پوشش داده شد. علاوه بر بخش‌های آموزشی، از خط تولید شرکت مس شهید باهنر نیز بازدید به عمل آمد و این مجموعه به عنوان مطالعه موردی توسط شرکت کنندگان ارزیابی شد.

دومین مرحله این دوره آموزشی در محل شرکت معدنی املاح ایران در گرمسار و با حضور نمایندگان شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ که در دوره نخست آموزش دیده بودند، برگزار شد.

هدف این مرحله از آموزش، دریافت بازخوردهای آموزشی و عملی از نمایندگان حاضر در دوره، در بستر شرکت‌های تابعه بوده است. افراد آموزش دیده ضمن استفاده از تجربیات و آموزش‌های دریافتی، فرایند عارضه‌یابی را در چارچوب مشخص و علمی انجام داده و به صورت یک مطالعه موردی از عارضه واقعی به دومین مرحله دوره آموزشی ارائه دادند.

در افتتاحیه این دوره، علاوه بر نمایندگان شرکت‌های تابعه، ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت و نمایندگان هلدینگ، غلامرضا سلیمانی مدیر عامل هلدینگ صدر تامین و علی رستمی مدیر عامل شرکت معدنی املاح ایران نیز حضور داشتند.

در روز پایانی این رویداد نیز در حضور حمید لطیفی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر و مواد پیشرفته و ساخت به عنوان یکی از اعضای هیات داوران، گروه‌های شرکت کننده، نتایج خود را ارائه کرده و مورد ارزیابی هیئت داوران قرار گرفتند. همچنین در بخش پایانی، از مدرس و گروه برتر منتخب، تقدیر به عمل آمد.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳


اخبار مرتبط:

حمایت ستاد لیزر و ساختارهای میکرونی از طرح‌های حوزه فتونیک

حمایت از تولید فناوری ساخت سیم‌کارت‌های تلفن همراه

فعالان حوزه لیزر شناسایی و حمایت می‌شوند/ ثبت روز لیزر

پروژه‌های منتخب تولید مرکب رسانا حمایت می‌شود

حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان برای رفع نیاز و ارتقا توانمندی صنعت برق


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات