افزایش پاخور مراکز خرید به مدد...

افزایش پاخور مراکز خرید به مدد...

افزایش پاخور مراکز خرید به مدد فروشگاه‌های زنجیره‌ای

مسئول لیزینگ مرکز تجاری مگامال در گفت و گو با تیتر ۲۰ مطرح کرد :

افزایش پاخور مراکز خرید به مدد فروشگاه‌های زنجیره‌ای

سرویس صنعت خرده فروشی در اکثر مراکزخرید، فروشگاه های زنجیره ای برای ایجاد پاخور از لوکیشین و موفقیت جغرافیایی مناسبی برخوردار نیستند.

تیتر۲۰ / زینب زینال زاده -  مراکز خرید و تجاری مانند نجم خاورمیانه و بام لند به دلیل وجود بخش‌های مختلف همواره جذاب بوده و هستند. طراحی این مراکز به گونه‌ای است که با ورود به آنها با تنوعی از عرضه کنندگان محصولات و برندهای مختلف مواجه می‌شوید و گشت و گذر در آنها زمان را متوقف می‌کند .

در چنین فضای جذابی اگر یک فروشگاه زنجیره‌ای هم وجود داشته باشد تا با خرید لوازم ضروری زندگی سبد خانواده را تامین کنید، قطعاً حضورتان به یک بار خلاصه نمی‌شود و مشتری پروپاقرص چنین مراکزی می‌شوید .

جمال تبریزی منش، مسئول لیزینگ مرکز تجاری مگامال با تایید اینکه وجود فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرها در مراکز تجاری و خرید باعث افزایش خریداران می‌شود، می‌گوید: «فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند شهروند و رفاه یا هایپر استار و هایپر مال و هایپر می، عرضه کنندگان مایحتاج ضروری زندگی هستند و مردم ترجیح می‌دهند از این فروشگاهها خرید کنند. با این فلسفه قطعاً وجودشان در مراکز تجاری و خرید می‌تواند موجب جذب مشتری بیشتر و در اصطلاح افزایش پاخور این مراکز شود

جانمایی درست فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مراکز تجاری و خرید نکته مهمی است که تبریزی منش به آن اشاره و عنوان می‌کند: «فروشگاه‌های زنجیره‌ای اگر درست و اصولی در مراکز خرید جانمایی نشوند و لوکیشن مناسبی نداشته باشند، تاثیری از جذب خریدار و افزایش پاخور مراکز خرید نخواهند داشت. به طور مثال در یک مرکز خرید ۱۰۰ هزار متری، مکانی به فروشگاه زنجیره‌ای و هایپرها اختصاص داده می‌شود که خریدار به سایر بخش‌ها دسترسی ندارد و به همین دلیل فرصتی برای قدم زدن در بخش‌های مختلف نمی‌یابد. بنابراین پس از خرید از فروشگاه بدون تماشای سایر بخش‌ها از مرکز خرید خارج می‌شود. در مقابل مراکزی هستند که با جانمایی درست موجب شده‌اند مردم ساعت‌ها در بخش‌های مختلف قدم بزنند و از محصولات دیدن و در صورت نیاز خرید کنند .

جانمایی فروشگاه‌های زنجیره‌ای یک تخصص است که به گفته مسئول لیزینگ مگامال باید توسط مشاوران بهره بردار انجام شود. تبریزی منش می‌گوید: «متاسفانه در اکثر مراکز خرید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای از لوکیشن و موقعیت جغرافیایی مناسبی برخوردار نیستند. در واقع این یک نوع نقص در طراحی مراکز خرید محسوب می‌شود. برای جلوگیری از بروز چنین نواقصی بهترین راهکار استفاده از تخصص مشاوران بهره بردار است. مدیران مراکز تجاری بهتر است قبل از ساخت و در زمان نقشه کشی اولیه از نظر مشاوران بهره بردار با تجربه استفاده و موقعیت مناسبی را به فروشگاه زنجیره‌ای اختصاص دهند

به گفته مسئول لیزینگ مگامال، طراحان معماری و طراحان داخلی برخلاف تصور برخی از مدیران مراکز تجاری و خرید نمی‌توانند در جانمایی درست فروشگاه‌های زنجیره‌ای کمک کنند و مشاوران بهره بردار تنها کسانی هستند که مهارت چنین کاری را دارند .

او به جابه جایی هایپر در مگامال اشاره و عنوان می‌کند: «در مگامال با مشکل جانمایی درست هایپر مواجه هستیم. البته هایپرهای مگامال بالاترین فروش را دارند اما به دلیل مناسب بودن لوکیشن، مردم پس از خرید از طریق رمپ‌ها به پارکینگ می‌روند و سپس از مرکز خارج می‌شوند .

بنابراین قصد داریم در طی ۳ سال آینده با برنامه ریزی درست، موقعیت جغرافیای مناسبی به هایپر اختصاص دهیم تا بتوانیم مراجعه کنندگان به مگامال را به تماشای سایر بخش‌ها دعوت کنیم.»مشکل جانمایی نادرست هایپر در مگامال وجود دارد و این نقص باید رفع شود که قصد داریم در طی ۳ سال گذشته این نقص را رفع کنیم و با جانمایی درست جابه جایی هایپر انجام می‌شود . »

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات