نابودی تولید داخل با معافیت های مالیاتی در...

نابودی تولید داخل با معافیت های مالیاتی در...

نابودی تولید داخل با معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد

نابودی تولید داخل با معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه درحال حاضر شاهد آن هستیم که مناطق آزاد محلی برای واردات شده‌اند، گفت: معافیت‌های مالیاتی مناطق آزاد نابودی تولید داخل را به دنبال دارد.

محمد مهدی مفتح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره معافیت مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد و ویژه‌ اقتصادی، اظهار داشت: منطق ایجاد مناطق آزاد بیشتر ناظر بر آن بود که در آنجا بتوان کالاهایی را تولید و صادر کرد. به عبارتی قرار بود قوانین آسان‌تری نسبت به سرزمین اصلی در آنجا وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: شاید برای تولید کالاهایی که وارد سرزمین اصلی نمیشوند بلکه  از مرزها خارج و به کشورهای دیگر صادر می‌شوند نگرفتن مالیات ارزش افزوده منطقی داشته باشد که البته در این خصوص‌ هم نکات و نقدهایی وجود دارد، اما اگر کالایی وارد سرزمین اصلی شود، تولید کننده عوارض، گمرک و مالیات بر ارزش افزوده آن را باید پرداخت کند.

وی ضمن مخالفت با معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، گفت: متاسفانه درحال حاضر شاهد آن هستیم که مناطق آزاد محلی برای واردات شده‌اند و از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هم معاف هستند. این موضوع نابودی تولید داخل را به دنبال دارد.

مفتح تصریح کرد: امیدواریم در لایحه مالیات بر ارزش افزوده، معافیت‌های مالیاتی  مناطق آزاد مورد بازنگری و بررسی دقیق کارشناسی قرار گیرد.

منبع: مهر

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات