صادرات محصولات دانش‌بنیان زیر سایه سنگین تحریم

صادرات محصولات دانش‌بنیان زیر سایه سنگین تحریم

در ایران هم نمایشگاه پلاستیک برگزار می‌شود اما به دلیل تحریم‌ها حضور شرکت‌های خارجی خیلی کمرنگ است نیز اینکه ما در حوزه تعاملات بین المللی مشکل جدی داریم که همین امر باعث می‌شود شرکت‌های ایرانی به جهت یافتن بازارهای صادراتی با هزینه‌های بیشتر به سمت حضور در نمایشگاه‌های خارجی بروند. وی می‌گوید: این اولین حضور شرکت ما در نمایشگاه با عنوان جذب مشتری و صادرات است که باید خیلی قبل‌تر از اینها اتفاق می‌افتاد. در حال حاضر با وضعیت به وجود امده در ایران که از یک سو با کاهش تقاضا به علت اشباع بازار روبه رو هستیم و از سویی شاهد فعالیت تنها ۱۰ درصدی صنایع ایرانیم و زیرسایه سنگین تحریم کمر خم کرده‌ایم مجبور به خروج از بحران از طریق جذب بازارهای خارجی هستیم. وقتی میخواهیم جنس را بفروشیم می‌گویند شما با مشکل تحریم چه می‌کنید و باید به راه حل هایی از قبیل ثبت شرکت در ترکیه و تولید تحت لیسانس مشتری را قانع کنیم که در این صورت کیفیت به خطر می‌افتد. علی آبادی میگوید: در محصولات‌های تک معمولا نیاز یک کشور نیاز بالایی نیست و برای اینکه به فکر توسعه باشیم باید بتوانیم به بازارهای جهانی دست پیدا کنیم تا توسعه عمیق را شاهد باشیم محصولات ما خاص هستند بازار محدود و سرعت رشد بالا. با توجه به شرایط سیاسی کشور مسئله صادرات خیلی سخت است ان هم محصولاتی مثل تولیدات ما که ماده اولیه شرکت‌ها محسوب میشود و شرکت‌ها باید ضمن اطمینان از قیمت و کیفیت از تامین مداوم و پایدار مطمئن باشند. لذا ما باید بتوانیم حضور مداوم در بازار داشته باشیم که مشتری قانع شود ما به صورت همیشگی می‌توانیم تامین مواد را به عهده بگیرم برای همین مسئله ورود ما به بازارهای جهانی زمان بر هست و میخواهیم با شرکت در چنین نمایشگاه هایی خود را ثابت کنیم. مهدی پورقاضی مدیرعامل نیرومندپلیمر با سابقه ۴۰ سال فعالیت در زمینه کامپوندهای پلیمری برای صنایع خودرو، لوازم خانگی، الکتریکی و … یکی دیگر از شرکت‌های دانش بنیان حاضر در مرکز فناوری‌های ایران و ترکیه در نمایشگاه پلاست استانبول است که درباره انگیزه شرکت در نمایشگاه پلاست میگوید: پورقاضی در خصوص ارتباط تجاری ترکیه و ایران در شرایط تحریم بیان می‌کند: ترکیه به فکر منافع خودش است و یکی از راههایی که می‌تواند منفعت ترکیه را تامین کند قرارگرفتن در مسیر صادرات ایران است از ان جاییکه ارتباطات بین المللی ما در زمینه تجاری ضعیف است بسیاری از شرکت‌های ترک ابراز علاقه کرده‌اند که کالای ایرانی را بخرند و به عنوان هاب صادرات قرار بگیرند. در حال حاضر هم شرایط مشابهی پیش امده که اگر جدی باشند هم به نفع ایران است و هم ترکیه لذا باید به یک معامله برد برد فکر کرد.

متن کامل خبر در سایت نوپانا

منبع خبر

نوپانا

نوپانا

نوپانا یک رسانه در شهر تهران می باشد

نظرات