سرویس بلاک‌چین آمازون، رقیبی برای سرویس‌های اُراکل و آی‌بی‌ام

سرویس بلاک‌چین آمازون، رقیبی برای سرویس‌های اُراکل و آی‌بی‌ام

هفته گذشته وب‌سایت آمازون از طراحی سرویس جدید این شرکت بر پایه بلاک‌چین خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، سرویس بلاک‌چین جدید آمازون با نام Blockchain Templates که هفته پیش خبر طراحی آن منتشر شد، قابلیت رقابت با سرویس‌های مشابه ارائه شده توسط شرکت‌های اُراکل و آی‌بی‌ام را دارد. خبر منتشر شده در خصوص این سرویس جدید در آمازون نشان‌دهنده عزم جدی کارآفرینان برای ورود به بازی بزرگ استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین در کسب‌وکار است، حتی اگر مشتریان این کارآفرینان چندان با این تکنولوژی آشنایی نداشته باشند و هنوز در پیچ‌وخم فراگیری مبانی پایه این تکنولوژی باشند.

در پستی که در وبلاگ آمازون در خصوص نحوه عملکرد سرویس Blockchain Template منتشر شده است، جف بار مدیرعامل AWS گفته است: " آنچه من در مواجهه با افراد مختلف و بررسی عقاید و نظرات آن‌ها در خصوص مبانی پایه بلاک‌چین به آن رسیده‌ام این است که در حالی که برخی از افراد فناوری بلاک‌چین را به‌عنوان ابزاری برای ایجاد نظام پولی جدید و راهی برای ترمیم پرداخت‌های بین‌الملل می‌دانند، برخی دیگر بلاک‌چین را به‌عنوان یک منبع منسجم و تغییرناپذیر می‌دانند که می‌تواند در بسیاری از موارد از جمله سرمایه‌گذاری‌های عظیم و عمده در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گیرد." وی در ادامه به این موضوع اشاره کرده است که در هر صورت استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین می‌تواند امکانات جذاب و قابلیت‌های زیادی را در اختیار استفاده‌کنندگان این تکنولوژی قرار دهد و در حال حاضر ما در تلاش برای کمک به مشتریان خود هستیم تا آن‌ها بتوانند بیشترین استفاده و سود را از این تکنولوژی ببرند.

سرویس بلاک‌چین جدید آمازون به مشتریان این شرکت امکان استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین از طریق اپلیکیشنی را می‌دهد که از طریق آن کاربران می‌توانند شبکه‌های اتریوم یا هایپرلجر فابریک را ایجاد نمایند. این سرویس درست 6 ماه بعد از ارائه سرویس رایانش ابری شرکت اُراکل بر روی پروژه متن باز هایپرلجر فابریک (که بخشی از پروژه اُراکل اُپن ورلد بود)، توسط آمازون ارائه شد. همچنین یک سال پیش نیز شرکت آی‌بی‌ام سرویس بلاک‌چین خود که مبتنی بر هایپرلجر فابریک بود را ارائه کرد.

اما یکی دیگر از رقبایی که از این فناوری برای ارائه سرویس‌های مختلف به کاربران خود استفاده می‌کنند، شرکت هوآوی است که اخیراً سرویس بلاک‌چین خود را بر پایه هایپرلجر معرفی کرده است. شرکت هوآوی نیز با معرفی این سرویس به جمع سایر شرکت‌های چینی که از پلتفرم‌های بلاک‌چین استفاده می‌کنند، مانند بایدو و تنسنت، پیوسته است.

    نظرات