راه‌اندازی صندوق نوآوری آذربایجان شرقی

راه‌اندازی صندوق نوآوری آذربایجان شرقی

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی از راه‌اندازی صندوق نوآوری آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، بهزاد سلطانی (رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی) روز گذشته در نشست تخصصی با جمعی از اساتید و دانشجویان آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز، بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی، تفاهم‌نامه‌ای در خصوص راه‌اندازی این صندوق نوآوری با سرمایه 100 میلیارد ریال و مشارکت بخش خصوصی این استان به امضا خواهد رسید.

وی گفت: در حال حاضر 89 شرکت دانش‌بنیان در استان آذربایجان شرقی فعالیت دارند و 189 درخواست استفاده از تسهیلات و خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز از این استان به دست ما رسیده است.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: از این تعداد درخواست، 64 مورد مصوب و 30 طرح نیز با 11/44 میلیارد تومان اعتبار عملیاتی شده‌اند.

وی بیان کرد: از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، آذربایجان شرقی جایگاه شایسته‌ای را ندارد و سعی داریم ظرف 3 سال آینده رتبه این خطه را از پنجم به دوم کشوری ارتقا دهیم.

سلطانی خاطرنشان کرد: البته دست یافتن به این هدف با اهتمام استان و سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر می‌شود و استاندار آذربایجان شرقی در این مورد قول حمایت داده است.

وی با اشاره به برنامه افتتاح برج فناوری ربع رشیدی در جریان سفر رئیس جمهوری به تبریز، افزود: این برج با ظرفیت استقرار 24 شرکت دانش‌بنیان به صورت اجاره به شرط تملیک افتتاح خواهد شد.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: توجه کردن به اشتغال مبتنی بر فناوری ضرورتی انکارناپذیر است. نرخ بیکاری در کشور باعث می‌شود توجه دوچندانی به اقتصاد دانش‌بنیان شود.

وی با تاکید بر ضرورت تمرکز بر زمینه شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان مبتنی بر نیاز روز دنیا، بیان کرد: فناوری‌های اصلی، بنیادین و ثروت‌ساز آینده شامل اینترنت موبایل، رایانش ابری، اینترنت اشیا، چاپ سه‌بعدی، رباتیک پیشرفته و خودروهای خودران می‌شود.

    نظرات