برگزاری رویداد نوآوری معدن و صنایع معدنی

برگزاری رویداد نوآوری معدن و صنایع معدنی

رویداد نوآوری معدن و صنایع معدنی توسط شتاب‌دهنده شهاب به عنوان شتاب‌دهنده تخصصی در زمینه معدن با استفاده از مدل و توانمندی شتاب‌دهنده پرش در چهار روز برگزار می‌شود.

به گزارش اکوسیستم، کشور ما یکی از کشورهای برتر در عرصه ذخایر مختلف معدنی است، اما به دلیل عدم ورود فناووری و نوآوری به این عرصه سال‌ها است که بهره‌برداری تمام و کاملی در این بخش انجام نمی‌گیرد. سیاست‌های ابلاغ شده از سوی رهبر انقلاب، برنامه توسعه ششم کشور و سند 1404 بر توسعه و گسترش حوزه‌ی معدن به عنوان یک راهبرد اساسی تاکید دارند. برای عبور از شرایط سنتی و بدون بهره وری، تشکیل کسب و کارهای کوچک و نوپا می‌توانند با اصلاح کردن بخشی از زنجیره ارزش بزرگ معدن نقش بزرگی در تولید ثروت در این عرصه ایفا کنند.

رویداد نوآوری معدن و صنایع معدنی که از 8 الی 11 شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود، رویدادی مسئله محور بوده که بر مبنای مسائل و درک عمیق موجود در  صنعت معدن  طراحی گردیده است. این رویداد بر پایه مدل پرش به شناسایی، یافتن راه حل، نمونه سازی و بازاریابی ایده استارتاپی در زمینه معدن و صنایع معدنی خواهد پرداخت.

مدل پرش بر مبنای بررسی مدل‌های موجود در کشور و با در نظر گرفتن ساختار و سطح بلوغ اکوسیستم ایران طراحی شده و اجرا می‌گردد، تا کنون شش رویداد پرش به صورت مسئله محور در زمینه‌های تخصصی برگزار گردیده است. در مدل پرش با تکیه بر اصل مشتری محوری و همدلی با مشتریان ابزارهای مورد نیاز به منظور شناخت و درک عمیق از مشتری در قالب کارگاه‌های عملی به شرکت کنندگان این رویداد آموزش داده می‌شود. در ادامه از شرکت کنندگان درخواست می‌شود تا برپایه چالش‌ها و مسائل واقعی مشاهده شده و با بهره‌گیری از ابزارهای طراحی شده در شتاب‌دهنده پرش، راه حل‌های نوآورانه‌ای را در زمینه مورد نظر ارائه دهند.

تفاوت اصلی رویداد پرش با سایر رویداد‌های استارتاپی مشابه در کاربردی بودن خروجی‌ها و عملیاتی بودن کامل محصولاتی است که روند صحیح اعتبارسنجی و ایجاد را پیموده‌اند.

علاقه مندان می توانند برای شرکت در این رویداد این جا کلیک کنند.

    نظرات