حضور استارتاپ های ایرانی در فستیوال فناوری اطلاعات اتحادیه اروپا

حضور استارتاپ های ایرانی در فستیوال فناوری اطلاعات اتحادیه اروپا

عضو کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران از حضور استارتاپ‌های ایرانی در فستیوال فناوری اطلاعات اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، فستیوال فناوری اطلاعات اتحادیه اروپا از 5 الی 7 تیر ماه سال جاری (۲۵ تا ۲۷ ژوئن ۲۰۱۸) در شهر صوفیای بلغارستان با حضور ۶ هزار فعال این حوزه و ۲۰۰ استارتاپ برتر قاره اروپا برگزار خواهد شد.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با همکاری مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا در وزارت ارتباطات و فناوری، بستری را فراهم کرده‌اند که تعدادی از استارتاپ‌های ایرانی در این فستیوال حضور داشته باشند.

عطا خلیقی (عضو کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران) در مورد معیارهای انتخاب استارتاپ‌های برای حضور در فستیوال فناوری اطلاعات اتحادیه اروپا، با اشاره به اینکه ارزش مالی به تنهایی ملاک برای انتخاب آن نیست و نوع خدمات و چگونگی تعامل با کشورهای اروپایی و توانایی حضور در بازارهای بین المللی در انتخاب آنها دخیل است، گفت: از آنجایی که هزینه‌های این سفر بر عهده استارتاپ‌ها است، لذا این رویداد مناسب استارتاپ‌های نوپا نخواهد بود. استارتاپ‌هایی که از سوی ایران در این رویداد شرکت کنند، باید قابلیت ارائه سرویس بین‌المللی را داشته باشند و این فستیوال فرصتی را ایجاد کند که آنها بتوانند به بازارهای جدیدی دست پیدا کنند.

عضو کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، مشکل اکثر استارتاپ‌های ایرانی را محلی فکر کردن آنها دانست و از این فستیوال به عنوان فرصتی مناسب برای کسب و کارها نام برد تا آنها بتوانند به بازارهای بین‌المللی راه پیدا کنند. همچنین وزیر امور خارجه کشور با هدف تقویت همکاری میان ایران و اتحادیه اروپا در حوزه فناوری اطلاعات، در کنار کارآفرینان برگزیده ایرانی حضور خواهد داشت.

خلیقی با اشاره به اینکه اکوسیستم استارتاپی ایران برای اروپا چندان شناخته شده نیست، بیان کرد: فستیوال فناوری اطلاعات اتحادیه اروپا فرصتی است تا بتوانیم خودمان را نشان دهیم و از طرفی با مقایسه خودمان با سایر فعالان جهانی، ببینیم که از لحاظ دانش استارتاپی از دنیا عقب نیستیم و تنها چیزی که ما را متمایز می‌کند، محلی فکر کردن استارتاپ‌های کشور است. چنانچه بتوانیم سرویس‌های بین المللی داشته باشیم، شاهد جهش بزرگی خواهیم بود.

استارتاپ‌هایی که تمایل به حضور در این فستیوال را دارند تا 19 اردیبهشت ماه می‌توانند درخواست خود را به همراه مشخصات کلی کسب وکار، دلایل، برنامه حضور در فستیوال و اطلاعات تماس به‌ آدرس ایمیل info@tehrannsr.org ارسال کنند.

عضو کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اعلام کرد که کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران همراه با مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب و کارهای نوپای فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، درخواست استارتاپ‌های علاقمند را بررسی خواهد کرد و برگزیدگان را برای حضور در این رویداد به وزارت ارتباطات و وزارت امور خارجه معرفی می‌کند.

    نظرات