فریزرهای ایران‌ساخت به چند کشور دنیا صادر شد

فریزرهای ایران‌ساخت به چند کشور دنیا صادر شد

یک شرکت دانش‌بنیان توانسته به تولید چندین مدل از یخچال، فریزرهای ویژه و همچنین دستگاه‌های دیگر مورد نیاز صنعت آزمایشگاهی دست پیدا کند.

مسعود صرام مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان « آرمینکو» درباره ویژگی یک مدل از ماشین‌های یخ ‌ساز تولیدی این شرکت گفت: یخ ساز حبه‌ای یکی از انواع دستگاه‌های یخ ساز موجود در بازار است. یخ ساز حبه‌ای مخصوص تولید یخ حبه‌ای در حجم و مقیاس بالا است و با استفاده از یکی از آن‌ها (بسته به مدل انتخابی)، می‌توان در طول روز چیزی حدود ۵۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم یخ حبه‌ای تولید کرد.

وی ادامه داد: شرکت آرمینکو دو نوع یخ ساز حبه‌ای در سبد محصولات خود دارد که می تواند حجم نسبتا زیادی یخ در طول شبانه روز تولید کند که یکی از آن مدل‌ها در طول یک شبانه روز حدود ۱۵۰ کیلوگرم و مدل دیگر آن حدود ۳۰۰ کیلوگرم یخ تولید می‌کند.

این فعال فناور در مورد ویژگی‌ یکی دیگر از محصولات تولیدی این شرکت به نام «چمبر ضد انفجار» توضیح داد: چمبر آزمایشگاهی نام دیگر چمبر تست شرایط محیطی است، چمبرهای آزمایشگاهی به منظور تعیین اثرات شرایط محیطی گوناگون بر روی نمونه های آزمایشگاهی مواد و قطعات تولیدی استفاده می شوند.

صرام افزود: این چمبرها با شبیه سازی دما و رطوبت‌های مختلف سعی در تعبیه محیط کاربری واقعی محصولات دارند. چمبرهای آزمایشگاهی بسته به نوع شرایط محیطی مورد نیاز برای شبیه‌سازی به دسته‌های مختلفی نظیر چمبرهای تست دما یا حرارت و برودت، چمبرهای تست دما و رطوبت، چمبرهای شوک حرارتی و ... تقسیم می‌شوند.

وی همچنین بیان کرد: این چمبر قابلیت گزارش جزئیات هشدارهای اخیر، کنترل زمان‌بندی رله سیگنال، امکان تنظیم میزان زنگ هشدار، تغییر و بازسازی کنترل پردازش با سرعت بالا، امکان کنترل و نظارت بر عملیات، قابلیت اجرای تغییرات دما نسبت به زمان و قابلیت برنامه‌ریزی دمایی را دارد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان « آرمینکو» بیان کرد: این محصولات به کشورهای نیجریه، تاجیکستان، ترکمنستان و چند کشور آفریقایی دیگر صادر شده است و در مجموع حدود ۵۰ هزار دلار ارزآوری برای کشور داشته است.

وی همچنین گفت: این شرکت به طور مستقیم برای ۲۱ و غیرمستقیم برای ۳۵ نفر شغل ایجاد کرده است.

نمونه مشابه این محصول که اکثرا ساخت کشور آلمان است به کشور وارد می‌شد که درحال حاضر این میزان واردات به طور چشم‌گیری کاسته شده است.

به گفته این فعال فناور این محصول از نظر کیفیت توان رقابت با نمونه مشابه خارجی آن را دارد و از سویی قیمت نمونه خارجی این محصول حدود ۲ تا ۳ برابر گران‌تر از محصول ایرانی است.

صرام بیان کرد: در این شرکت علاوه بر ماشین‌های یخسازی، فریزرهای آزمایشگاهی، محفظه‌های سرد و گرم، محفظه‌های تست شرایط محیطی، آون، محفظه‌های شوک دمایی، وان مایع آزمایشگاهی و محفظه‌های تحقیقاتی و خاص تولید می‌شود.

وی ادامه داد: عمده مشتریان این شرکت؛ مراکز علمی و دانشگاهی، مراکز بهداشتی، پزشکی و دارویی، صنایع غذایی، هایپرمارکت‌ها و ... هستند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/


اخبار مرتبط

* موتورهای الکتریکی نسل جدید توسعه می‌یابد

* راه‌اندازی کمیته تخصصی پایش مخاطرات طبیعی در کشور

* ربات هوشمند خانگی ساخته شد

* دانش فنی ساخت محفظه‌های سرما در کشور بومی شد

* ماهواره‌ها در خدمت پایش آلودگی هوا و گرمایش زمین


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات