اطلاعیه انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی درباره رتبه‌بندی کسب و کارهای اینترنتی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک

اطلاعیه انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی درباره رتبه‌بندی کسب و کارهای اینترنتی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک

به اطلاع اعضای انجمن می‌رساند طرح رتبه‌بندی (اعتبار سنجی) کسب و کارهای اینترنتی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک (اینماد) اجرایی شده و در حال نهایی شدن است.

این موضوع توسط انجمن مورد بررسی قرار گرفت و به دلیل مشکلات ماهیتی، قانونی و اجرایی که از نظر هیات مدیره و کارشناسان انجمن صنفی به آن وارد است، انجمن اجرای آن توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک که در ادامه به دریافت و انتشار اطلاعات خصوصی کسب و کارها منجر خواهد شد را دارای اعتبار نمی‌داند و این موضوع در جلسه‌ای که در روز دوشنبه ۱۸ آذر ۹۸ در محل مرکز توسعه تجارت الکترونیک برگزار شد به اطلاع مدیران محترم این مرکز رسید.

گذشته از موضوعاتی مانند جایگاه قانونی مرکز توسعه تجارت الکترونیک در اجرای چنین فرآیندهایی که جا دارد توسط کارشناسان خبره حقوقی مورد بررسی قرارگیرد، تبعات منفی این نوع رتبه‌بندی‌ها به خصوص برای کسب و کارهای کوچک از نکاتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

با وجود اینکه طرح فوق‌الذکر، طرحی بسیار خوب و کاربردی است اما انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی معتقد است انجام چنین فرآیندهایی در بدنه دولت، بر اساس سوابق موجود، در نهایت به پیچیده‌تر شدن فرآیندهای راه‌اندازی، راهبری و مدیریت کسب و کارهای اینترنتی منجر خواهد شد.

این انجمن هرگونه رتبه‌بندی کسب و کارهای اینترنتی را تنها در صورتی که توسط بخش خصوصی یا اتحادیه مربوطه و توسط خود صنف و اعضای آن انجام شده باشد به رسمیت می‌شناسد و معتقد است، حضور در فرآیندهای رتبه‌بندی، نه به اجبار، که به اختیار کسب و کارها باید انجام شود. البته با فرهنگ‌سازی، خود مخاطبان می‌توانند از بین کسب و کارهای اینترنتی که در فرآیندهای نظارتی و رتبه‌بندی به صورت داوطلبانه و خودخواسته مشارکت داشته‌اند، انتخاب اصلح را انجام دهند و نیازی به اجبار و الزام آن آنها از سوی نهادی دولتی نیست.

از اعضای محترم انجمن درخواست می‌شود مراتب اعتراض و دلایل خود را نسبت به این اقدام مرکز توسعه تجارت الکترونیک به صورت مکتوب به info@eanjoman.ir ارسال فرمایند تا در جلساتی که در اینباره برگزار می‌شود مطرح شود تا تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازانِ کسب و کارهای اینترنتی با تبعات بعضاً غیر قابل جبران تصمیمات کارشناسی نشده آشنا شوند.

لینک اصل خبر در سایت انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران (کسب کارهای اینترنتی)

منبع خبر

انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران (کسب  کارهای اینترنتی)

انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران (کسب کارهای اینترنتی)

انجمن کسب و کارهای اینترنتی می کوشد تا با ایجاد بستری مناسب برای تمامی نقش آفرینان فعال در زیست بوم (اکوسیستم) فناوری اطلاعات علاوه بر اینکه به حمایت

    نظرات