محمدجواد آذری جهرمی استعفا داد؛ جهرمی تکذیب کرد

محمدجواد آذری جهرمی استعفا داد؛ جهرمی تکذیب کرد

براساس آخرین اخبار امروز صبح شایعه‌ای مطرح شد که محمدجواد آذری جهرمی از سمت خود استعفا داده اما دقایقی پیش این خبر توسط آذری جهرمی تکذیب شد.

به گزارش اکوسیستم، وزیر ارتباطات در پاسخ به شایعه استعفا خود گفت: نباید اعلام نظرات کارشناسی را استعفا تفسیر کنیم. در مورد فیلترینگ ما بارها اعلام کرده‌ایم که فیلترینگ تنها راه حل نیست و در مورد چالشهای آن نیز نظرات را مستدل و مستند به مراجع مربوطه اعلام کرده‌ایم. شواهد حاکی از بروز مشکلاتی در فیلتر تلگرام در روسیه نیز هست و ممکن است اینگونه مشکلات در ایران هم رخ دهد. در هر حال به نظر می‌رسد فراتر از بحث امروز باید سیاستگذاری و قانونگذاری کشور در مورد رسانه‌های نوین را سریعتر به نتیجه رساند تا دیگر شاهد اینگونه چالشها نباشیم.

بر اساس شایعات، محمدجواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) امروز صبح به دلیل صدور دستور مسدودسازی تلگرام، خبر از استعفای خود داده بود و از صبح در دفتر حسن روحانی (ریاست جمهوری) حضور یافت تا برای ادامه راه از او کسب تکلیف کند و براساس آخرین خبرها استعفای او مورد تایید قرار گرفت.

البته مسدودسازی تلگرام تنها علت استعفای آذری جهرمی عنوان نشد. طی روزهای اخیر، خبر ممنوع‌التصویر شدن محمدجواد آذری جهرمی نیز در صدر اخبار خبرگزاری‌ها قرار گرفته بود.

پس از اعتراض جهرمی به موضوع صوت و تصویر فراگیر و افشای جزئیاتی از قراردادهای صدا و سیما با پیمانکاران، علی عسکری (رئیس صدا و سیما جمهوری اسلامی) در ابلاغیه‌ای به معاونت سیاسی و بخش خبر، هرگونه پخش اخبار از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را منوط به هماهنگی با معاونت مربوطه اعلام کرد.

فشارها به دولت حسن روحانی، ممنوع‌التصویر شدن آذری جهرمی و صدور دستور مسدودسازی تلگرام در نهایت منجر به ایجاد شایعه تقدیم استعفای آذری جهرمی به رئیس دولت شد.

 

    نظرات