برگزاری اولین استارتاپ ویکند روستایی در اردبیل

برگزاری اولین استارتاپ ویکند روستایی در اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از برگزاری نخستین رویداد شناسایی و تسهیل کارآفرینی روستایی در تاریخ 19 الی 21 اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، عبدالقیوم قلی‌پوری (رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل) گفت: هدف از برگزاری این رویداد شناسایی ایده‌های برتر و به کارگیری آنها در اشتغال روستایی است، زیرا به این ترتیب می‌توان تحول اساسی در روستاها ایجاد کرد و مانع از مهاجرت ساکنین روستا‌ها شد.

وی اعلام کرد که پس از بررسی و شناسایی ایده‌های برتر در حوزه دانش‌بنیان روستایی، به هر کدام از 5 ایده برتر مبلغ 50 میلیون ریال کمک بلاعوض اختصاص خواهد یافت.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل خاطر نشان کرد: در رویداد شناسایی و تسهیل کارآفرینی روستایی علاوه بر آنکه شرکت‌‌کنندگان آموزه‌های لازم را فرامی‌گیرند، ایده‌های برتر نیز به سرمایه گذاران بخش خصوصی معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: دوره‌های بعدی این رویداد با هدف اشتغال تحصیلکرده‌های روستایی در روستاهای خود و توسعه و رونق اقتصادی در روستاها تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

قلی‌پوری اظهار داشت: تاکنون در استان در حوزه نرم‌افزاری 21 شرکت دانش‌بنیان تاسیس شده است و بالغ بر 80 واحد فناوری نیز برای دریافت گواهی شرکت دانش‌بنیان اقدام کرده‌اند.

وی افزود: در جهت بهبود کیفیت تولیدات و داشتن ارتباطی تنگاتنگ با بازارهای جهانی، باید اصول مهم تجاری‌سازی و انبوه تولید در دستور کار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد.

    نظرات