سیسکو به دنبال راه اندازی کسب‌وکار هوشمند

سیسکو به دنبال راه اندازی کسب‌وکار هوشمند

سیسکو اعلام کرده است که با امضای توافق نامه‌ای قصد دارد استارتاپ هوشمندی را در زمینه ساخت بانک اطلاعاتی از افراد و ارتباطات آن‌ها با شرکت‌های مختلف راه اندازی نماید.

به گزارش اکوسیستم، مؤسس و مدیرعامل شرکت سیسکو، امی چانگ، این استارتاپ را شبیه به یک دستیار شخصی دانسته است که می‌تواند به مدیران و افرادی که قرار ملاقات دارند اطلاعات کاری و وابستگی‌های دو طرف ملاقات را ارائه دهد. بر اساس شواهد و اخبار منتشر شده سیسکو تصمیم دارد تا از تکنولوژی هوش مصنوعی در بسیاری از محصولات خود استفاده کند. به عنوان مثال یکی از کاربردهایی که سیسکو در خصوص استفاده از هوش مصنوعی به آن اشاره کرده است تولید پروفایل افراد در اپلیکیشن Webex است.

سیسکو اعلام کرده است که برای اجرای این تصمیم، در حدود 270 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این شرکت به احتمال زیاد نیاز به تلاش زیادی برای جذب سرمایه‌گذار ندارد زیراکه مدیرعامل این شرکت که پیش از این به عنوان رئیس بخش تبلیغات گوگل مشغول به کار بوده است و از سال 2016 تاکنون نیز یکی از اعضای اصلی هیأت مدیره سیسکو است و خوشبختانه با سرمایه‌گذاران زیادی در تعامل و تماس بوده است. از طرفی نفوذ وی در هیئت مدیره به قدری است که اگر بخواهد می‌تواند تنها به تهدید به استعفا سایر اعضا را به انجام خواسته خود متقاعد نماید.

بر اساس گزارش‌های موجود چانگ قرار است شرکت Collaboration Technology را برای سرمایه‌گذاری در راه اندازی استارتاپ هوشمند شرکت سیسکو متقاعد نماید. مدیریت شرکت Collaboration Technology را روهان ترولوپ بر عهده دارد که اخیراً نیز به عنوان مدیرعامل شرکت Five9 انتخاب شده است.

به نظر می‌رسد چانگ از حمایت همه جانبه اعضای هیئت مدیره برخوردار است زیرا یکی از این اعضا به نام چاک رابینز در مراسم معرفی ایده جدید شرکت سیسکو از چانگ به عنوان مدیرعامل خبره، کارکشته و مبتکر نامبرده است و افزوده است که همه اعضا قرار است برای افزایش توانایی‌ها و قابلیت‌های شرکت در راه اندازی و اجرای پروژه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی تمام تلاش خود را انجام دهند. به گفته او استفاده از قابلیت‌های این شرکت در این مسیر می‌تواند مزایای زیادی برای سیسکو به همراه داشته باشد.

    نظرات