دولت فیلترینگ تلگرام را تایید نمی‌کند

دولت فیلترینگ تلگرام را تایید نمی‌کند

رئیس جمهور در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد: فیلتر و مسدود سازی اخیر پیام‌رسان تلگرام نه توسط دولت اجرا شده است و نه دولت آن را تایید می‌کند.

به گزارش اکوسیستم، صفحه رسمی حسن روحانی (رئیس جمهور) در اینستاگرام ضمن اشاره به فیلترینگ تلگرام با دستور قضایی، در متنی نوشت: سیاست دولت یازدهم و دوازدهم مبتنی بر ایجاد فضای امن مجازی بوده است و نه امنیتی، تاکنون نیز هیچ شبکه اجتماعی یا پیام‌رسانی توسط این دولت مسدود نشده و نخواهد شد. فیلتر و مسدودسازی اخیر پیام‌رسان تلگرام نیز نه توسط دولت اجرا شده است و نه دولت آن را تایید می‌کند.

برای مسدودسازی پیام‌رسان مذکور در تاریخ ۹۷/۲/۱۰ حکم قضایی صادر و به تمام اپراتورهای موبایل و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی کشور ابلاغ گردید تا آنها رأسا اقدام به اختلال در ارتباط نمایند (در دوران انتخابات ریاست جمهوری در سال گذشته نیز مشابه این اقدام برای امکان تماس صوتی تلگرام انجام شده بود).

عدم طی مراحل قانونی امور اجرایی که با استفاده از ابزار قهریه و قضائیه صورت بگیرد، در تعارض با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و در نقطه مقابل دموکراسی قرار دارد.

اگر در عالی‌ترین سطح نظام، تصمیمی برای محدود کردن یا مسدودسازی ارتباطات مردم گرفته شده است، باید صاحبان واقعی این کشور که مردم هستند در جریان امور قرار بگیرند.

    نظرات