رقابت زاکربرگ و ماسک برای پرتاب ماهواره اینترنتی به فضا

رقابت زاکربرگ و ماسک برای پرتاب ماهواره اینترنتی به فضا

روزنامه دیلی میل از احتمال رقابت سرسختانه زاکربرگ (مدیرعامل فیسبوک) با ایلان ماسک (مدیرعامل تسلا) در زمینه پرتاب ماهواره اینترنتی خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، این نشریه اعلام کرد که فیسبوک قصد دارد یک ماهواره آزمایشی به نام آتنا (Athena) را با هزینه چند میلیون دلار به فضا پرتاب کند. شرکت پوینت ویو (PointView)، یک شرکت رایانه‌ای است و نشانه‌های زیادی وجود دارد که فیسبوک با این شرکت در زمینه ماهواره‌های اینترنتی همکاری دارد. پوینت ویو، سه ایستگاه زمینی را نیز برای تبادل اطلاعات با ماهواره آتنا مشخص کرده است.

مؤسسه مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) اعلام کرد، یکی از این ایستگاه‌های زمینی در محله نورثریج در همسایگی لس آنجلس، یعنی همان منطقه‌ای که فضاهای اداری فیسبوک در آن واقع است، قرار دارد و این موضوع، شک‌ها را در مورد همکاری پوینت ویو با فیسبوک به یقین مبدل می‌کند.

پوینت ویو امیدوار است در سال 2019 میلادی، آتنا را به عنوان بخشی از یک دوره آزمایشی 2 ساله به فضا پرتاب کند. چنانچه این پروژه به مرحله اجرا برسد، تهدید بزرگی برای ماهواره‌های اسپیس‌اکس و وان وب محسوب می‌شود.

ماهواره آتنا از سیگنال‌های امواج رادیویی با فرکانس بالا بهره می‌برد تا سرعت مورد نیاز برای شبکه‌های اینترنتی 5g را فراهم کند. در این صورت اسپیس‌اکس که متعلق به ایلان ماسک است و هدف آن ساخت ماهواره‌هایی با سرعت 1 گیگابایت است، شکست خواهد خورد.

    نظرات