در تولید محصولات فناورانه زیستی خودکفا می‌شویم

در تولید محصولات فناورانه زیستی خودکفا می‌شویم

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از مهم‌ترین اقدامات ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همکاری و هم‌افزایی فعالیت‌های علمی و فناورانه با دیگر نهادهای ذینفع و مرتبط با حوزه‌های کاری آن‌ها است.

در همین راستا، ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف خودکفایی کشور در تولید محصولات زیست‌فناوری، پزشکی و سلامت تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه مشترکی با اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی و انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی امضا کرد. بر اساس این تفاهم‌نامه، مشارکت طرفین برای کمک به تحقیق، توسعه و تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی و محصولات فناورانه و دانش‌بنیان حوزه سلامت، زیست‌فناوری و تجهیزات پزشکی بیشتر می‌شود.

همچنین در این تفاهم‌نامه آمده است که حمایت از تحقیق، توسعه و تولید تجهیزات پزشکی اولویت‌دار و سایر محصولات فناورانه حوزه‌های پیشرفته که بیشترین میزان واردات را داشته‌اند باید در اولویت‌های حمایتی هر سه دستگاه طرف قرارداد منظور شود.

با توجه به این‌که دانش‌بنیان‌ها به کمک ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موفق شده‌اند با توسعه زیست‌فناوری در صنایع مختلف دارویی اثر تحریم ها در کشور را کمرنگ و از تهدید تحریم‌ها بهترین فرصت را برای رونق تولید در کشور استفاده کنند، می‌توان گفت چنین همکاری‌های مشترکی می‌تواند سلامت و امنیت روانی و جسمی جامعه را تامین کند.

پایان پیام/۲۳

اخبار مرتبط:

محصولات زیستی ایرانی به بازارهای جهانی وارد شدند

ایران در تولید ۲۲ قلم داروی زیستی خودکفا شد

چشم‌اندازی روشن در رسیدن به خودکفایی تولید محصولات پزشکی

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات