رشد اقتصاد کشور با اتکا به صنعت گردشگری

رشد اقتصاد کشور با اتکا به صنعت گردشگری

نماینده مردم زنجان و طارم و رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این نکته که اقتصاد کشور در آینده با اتکا به واحدهای صنعتی و تولیدی رشد نخواهد کرد، گفت: باید رویکردمان را به سوی بهره‌گیری از صنعت گردشگری تغییر دهیم.

به گزارش اکوسیستم، علی وقفچی (نماینده مردم زنجان و طارم و رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی) روز پنج‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان زنجان، بیان کرد: اغلب افراد از ظرفیت‌های گردشگری کشورمان به ویژه استان زنجان اطلاع ندارند، به همین دلیل برنامه‌ای نیز برای بهره‌گیری از آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: امروزه در تمام دنیا مشخص شده است که اقتصاد تنها در بخش تولید خلاصه نمی‌شود و صنعت گردشگری حتی بازده اقتصادی و ارزش افزوده بیشتری نسبت به تولید دارد.

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که هنوز شناختی از ظرفیت‌های خودمان نداریم، افزود: نگاه مسئولان نسبت به مسائل مختلف، نگاهی علمی نیست. تا زمانی که این نگرش اصلاح نشود و اقدامات برمبنای علم نباشد، نمی‌توان انتظار داشت به موفقیت قابل قبولی برسیم.

وی خاطر نشان کرد: باید این فرهنگ و نوع نگرش را که حتی محصولات مصرفی داخل کشور با رویکرد صادرات محور تولید شوند، نهادینه کنیم. البته تا زمانی که محصولات تولیدی برمبنای استانداردهای جهانی تولید نشوند، نمی‌توان انتظار تولید کالای باکیفیت را داشت.

وقفچی با اشاره به اینکه متاسفانه اغلب نگرش‌ها نسبت به اقتصاد ایران منفی است، ادامه داد: افرادی که برای ارزآوری در کشور و بهبود تجارت ایران تلاش می‌کنند، باید مورد حمایت قرار گیرند. باید توجه داشته باشیم که امروز یکی از مشکلات کشور همین تامین ارز است.

وی با ذکر این نکته که موانع پیش روی تولید داخلی فقط در تحریم خلاصه نمی‌شود، گفت: باید از ظرفیت‌های موجود به منظور به وجود آوردن تغییر در تولید، ایجاد مشوق برای تجار و سرمایه‌گذاران و ایجاد نگاه علمی استفاده کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک میلیون و 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور و دست مردم موجود است. چنانچه بتوان این نقدینگی را در بخش تولید جذب کرد، لااقل برای 10 میلیون نفر اشتغال تولید خواهد شد.

    نظرات