شرکت‌‎های خلاق در نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب‌بازی حضور می‌یابند

شرکت‌‎های خلاق در نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب‌بازی حضور می‌یابند

برای تبیین اهداف و چشم اندازهای برگزاری پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، نشست خبری این رویداد با حضور رئیس، دبیر و مدیران بخش‌های مختلف جشنواره ملی اسباب‌بازی برگزار شد.

روش‌های آموزشی نوین

سید امیر آقایی مدیر بخش ترویجی بازی و اسباب‌بازی و دبیر کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز، در این نشست اظهار کرد: با توسعه فناوری و تاثیر روز افزون آن بر رشد کودکان و نوجوانان، بکارگیری روش‌های آموزشی نوین، گیرا و ماندگار، اهمیت بسزایی در تعلیم و تربیت یافته است.

این کارشناس حوزه فناوری‌های نرم و هویت ساز با بیان اینه : یکی از مناسب ترین و پر بازده ترین روش‌های آموزشی و تربیتی، آموزش بازی محور است. با توجه به تاثیر شگرفی که روش‌های آموزشی و تربیتی بازی‌محور بر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان دارد، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقدام به برگزاری دومین نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی کرده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش ویژه آموزش با استفاده از ابزارک‌های بازی و اسباب بازی اظهار کرد: با نگاه ویژه به آموزش بازی محور و ایجاد بستر مناسب برای فعالین این حوزه، ۲۷ مجموعه منتخب فعال محصولات خود را به صورت تجربه بازی در غرفه‌ها به علاقه مندان عرضه می‌کنند. این ۲۷ مجموعه منتخب بازی‌ها و اساب بازی‌های منتخب را در حوزه‌های مانند: «رباتیک»، «سلامت»، «هوافضا»، «منطقی و ریاضی»، «باغبانی»، «ایمنی»، ...... را محتوا سازی کرده‌اند.

یکی دیگر از اقدامات تدارک دیده شده در این نمایشگاه «تور تخصصی ویژه» است که برای معرفی تخصصی‌تر مجموعه‌های بازی محور حاضر در نمایشگاه به مدیران مراکز آموزشی و مربیان، تدارک دیده شده است. دومین نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی هفتم تا سیزدهم دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار خواهد شد.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳

اخبار مرتبط:

تولید ۲۰۰محصول در حوزه اسباب بازی توسط شرکتهای خلاق

حمایت از شرکت‌های خلاق حوزه اسباب بازی شتاب می‌گیرد

کتاب «فناوری‌های صنعت اسباب بازی» رونمایی شد

پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی در پارکِ ملیِ فناوری‌های نرم تسهیل می‌شود

حمایت از شرکت های خلاق در حوزه اسباب بازی

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات