افراد موفق چگونه موفقیت خود را حفظ می کنند؟

افراد موفق چگونه موفقیت خود را حفظ می کنند؟

اگرچه رسیدن به موفقیت سخت است، اما حفظ کردن آن سخت‌تر است. افرادی که موفقیت خود را حفظ می‌کنند عادت‌های مشترکی برای دستیابی به این هدف دارند.

اکوسیستم – اکثر ثروتمندان عادت‌های متفاوتی از مردم عادی دارند. شاید پروراندن این عادت‌ها به نظر سخت باشد، اما با کمی تلاش امکان پذیر خواهد بود. در ادامه این مطلب به بررسی عادت‌هایی که افراد موفق برای حفظ موفقیت‌های خود دارند، می‌پردازیم.

سحرخیزی

اکثر افراد موفق از جمله اوپرا وینفری (مجری معروف آمریکایی)، ریچارد برانسون (بنیانگذار هلدینگ ویرجین)، جک دورسی (هم بنیانگذار توئیتر) و تیم کوک (مدیر عامل شرکت اپل) همگی به سحرخیز بودن عادت دارند. آنها معمولا صبح‌ها قبل از ساعت 5 بیدار می‌شوند، زیرا روزهای کاری این افراد پر از مسئولیت و تصمیم‌گیری‌های سخت است. این افراد با سحرخیز بودن زمان خالی بیشتری پیش از شروع به کار دارند، از اینرو آماده‌تر از سایرین خواهند بود.

هدفمندی

اگر تصور می‌کنید که پس از رسیدن به موفقیت، زمان لذت بردن از زندگی است، این تصور درست نیست. یکی از رازهای موفقیت طولانی مدت افراد موفق این است که آنان مداوم هدف‌هایشان را تنظیم و برای رسیدن به آنها تلاش می‌کنند.

ممکن است در ابتدای مسیر هدف آنها پولدار شدن باشد، ولی بعد از رسیدن به آنچه که می‌خواستند، اهداف بعدی را متناسب با وضعیت فعلی تنظیم می‌کنند. این هدف‌ها می‌توانند مادی یا حتی بشردوستانه باشند. افراد پیش‌رو همیشه به روحیه هدفمندی و تلاشگر خود تاکید دارند.

یادگیری مداوم

رسیدن به موفقیت به آموختن تخصص‌های زیادی نیاز دارد. افراد در ابتدا باید تخصص صنف خود را بیاموزند و از بزرگان حرفه خود درس بگیرند و در ادامه همواره اطلاعات خود را به روز نگه دارند. هیچگاه نباید عادت به یادگیری را فراموش کنید. آلبرت انیشتین در این رابطه گفته است: زمانی که یادگیری را متوقف کنید مرگ شما آغاز خواهد شد.

یادگیری

ثروتمندان به خوبی می‌دانند که چطور باید در زمینه فعالیت خود دوام بیاورند. بنابراین همواره باید به یادگیری توجه کنید و خود را با شرایط جدید وفق دهید. افراد موفق همواره از جریان وقایع جدید مطلع می‌شوند و به دنبال منابعی برای یادگیری هرچه بیشتر هستند.

استراحت

اکثر افراد پیش‌رو راز و رمز‌های موفقیت مخصوص به خود را دارند. البته تمام این موارد به مادیات مربوط نمی‌شود، بلکه بخشی از آن به لذت بردن از زندگی و حفظ انگیزه برای تلاش مستمر نیز ارتباط دارد. به همین دلیل این افراد به طور منظم استراحت می‌کنند تا سرزنده باشند و خلاقیت خودشان را حفظ کنند.

هیچگاه فکر نکنید که تعطیل کردن کار، اقدامی احمقانه است. استراحت‌های منظم باعث خواهد شد آنها همواره بازدهی خود را حفظ کنند. افراد پیش‌رو می‌دانند که با کمی استراحت کردن، می‌توان کارها را بهتر و خلاقانه‌تر انجام داد. از اینرو چه به تعطیلات می‌روید، چه با دوستان خود وقت‌گذرانی می‌کنید و چه خرید برای شما لذت بخش است، کمی استراحت ارزش کنار گذاشتن کار و پذیرفتن اندکی خسارت مادی را دارد.

شبکه‌سازی

اکثر افراد موفق با کمک گرفتن از سایرین به موفقیت رسیده‌اند. برای کسب ثروت و موفقیت به حجم عظیمی از تلاش و روابط نیاز است. برای حفظ موفقیت، افراد بزرگ همیشه به شبکه‌سازی می‌پردازند و روابط اجتماعی خود را حفظ می‌کنند. شبکه‌سازی نه تنها برای برپاسازی کسب و کاری عظیم، بلکه به منظور درک رابطه روابط اجتماعی و موفقیت پایدار الزامی است.

شبکه سازی

تعهد

اکثر افراد تصور می‌کنند که برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ باید بی‌رحم باشند. اما اگر دقیق‌تر توجه کنیم، ثروتمندان پیش‌رو (البته کسانی که با رنج و زحمت به موفقیت دست پیدا کرده‌اند)، همواره به مسئولیت‌های اجتماعی پایبند بوده‌اند. به قول معروف از هر دستی بدهید از همان دست می‌گیرید. کمک به دیگران را نباید به معنی هدر دادن پول تلقی کرد، بلکه منفعت‌های مادی و معنوی بلند مدتی را به ارمغان خواهد آورد. برای مثال خرید‌ ماشین‌های لوکس لذت‌بخش است، اما در صورتی که جامعه رشد پیدا نکند، درد آسیب‌های اجتماعی لذت این خوشی را تلخ می‌کند.

    نظرات