وبلاگ یکی از راههای ارتباطی ارزان و کمدردسر برای هر کسب و کاری به شمار میرود. در این مقاله قصد داریم پنج دلیل برای ایجاد وبلاگ برای یک کسب و کار راه بیان کنیم. با ما همراه باشید.افزایش بکلینکاکوسیستم - اگر با سئو آشنا باشید از اهمیت بکلینکها مطلع هستید. زمانی که مطلبی مفید و در حوزه کسبوکار خودتان منتشر کنید، احتمالا سایتهای دیگر از مطالب شما به عنوان یک منبع استفاده میکنند و این موضوع باعث بهبود رتبهبندی سایت شما میشود و این امر میتواند اعتبار چشمگیری برای سایت شما به همراه داشته باشد.انتشار اخبار مثبت
افتخارات و موفقیتهای استارتاپ یا شرکت خود را در وبلاگ منتشر کنید. مشتریان اغلب دوست دارند که برند مورد استفاده آنها از لحاظ اجتماعی مورد تایید باشد و وجهه مثبتی داشته باشد. در مطالب وبلاگ میتوانید کمی خودنمایی کنید اما مراقب باشید که در این کار زیادهروی نکنید.
کانال ارتباطی بیشتر برای کمپینهای تبلیغاتی
کمپینهای تبلیغاتی اغلب هزینهها زیادی برای دیده شدن نیاز دارند. تعامل با کاربران از طریق وبلاگ میتواند راهی کم هزینه برای بهتر دیده شدن کمپین تبلیغاتی شما باشد.
روابط عمومیامروزه CRM و PR دو رکن جداییناپذیر کسبوکارها هستند. کاربری که کامنتی در مورد شما منتشر میکند و یا مطلبتان را به علاقمندیهای خود اضافه میکند، اتفاقی حائز اهمیتی برای شما خواهد بود، تحلیل و پاسخگویی به کاربران به شکلی ساده در وبلاگ قابل دسترسی است. از طرف دیگر باگها و مشکلات و دغدغههای کاربران میتوانند در محیطی دوستانه و بستری پویا بیان و مرتفع شوند.آشنایی با شخصیت مدیرانگاهی نکات اخلاقی و منش مدیرعاملها برای کاربران جذاب است. اینکه مدیران نایکی چقدر به "مارول" علاقه دارند یا مدیرعامل Airbnb طرفدار رئالمادرید یا بارسلونا است میتواند منجر به جذابیت و تعامل با کاربران شود. البته مراقب باشید که برای پیادهسازی این تکنیک باید کمی محتاطانه رفتار کنید.در نهایت باید در نظر داشته باشید که تعامل باکاربران و مشتریان موجب افزایش فروش و بالا رفتن نرخ تبدیل میشود و به همین دلیل است که وبلاگها میتوانند نقشی تعیینکننده در کسب و کار شما داشته باشند.
نظرات