آشنایی با یک فودکوت شیک در مرکز‌خرید...

آشنایی با یک فودکوت شیک در مرکز‌خرید...

آشنایی با یک فودکوت شیک در مرکز‌خرید «مای‌زیل»

آشنایی با یک فودکوت شیک در مرکز‌خرید «مای‌زیل»

جواهری در قصر

طبقه چهارم مرکز‌خرید باشکوهی به نام «مای زیل» قلمروی امپراطوری فودکورتی به نام «فودتوپیا» است؛ یک فودکورت و تفرجگاه جذاب با نما و معماری دیدنی، عناصر مختلف صنعت غذایی، مدرنیته خاص و البته جو تجاری مطلوب. فودتوپیا با الهام آسمانخراش‌ها و خط افق شهر فرانکفورت، فضایی کاملا سینمایی دارد و بهترین مکان برای مشتریان و علاقه‌مندان به رستوران‌گردی تلقی می‌شود.

پروژه بلند پروازانه

جاناتان دوتی، مدیر بین‌المللی شرکت ECE که در زمینه تجهیز و بهره‌برداری از فضاهای خرده‌فروشی و رستوران‌ها فعالیت می‌کند، دلیل جالبی برای موفقیت یکی از زیرمجموعه‌های برندش دارد: «فودتوپیا راه درازی را برای موفقیت پیموده است. وقتی پنج سال پیش کار ساخت این پروژه را شروع کردیم، قصد داشتیم مولفه‌های جدید و خلاقانه‌ای برای پروژه خودمان تعریف کنیم؛ آنچه همه نیازهای مشتری از یک فودکورت را برآورده سازد.» فودتوپیا در آلمان تجربه موفقیت‌آمیزی داشت و به یک مثال در زمینه نقش موثر فودکورت در مراکز خرید، مال‌ها و به طور کلی صنعت خرده‌فروشی تبدیل شد.

موفقیت از بدو تولد

فودتوپیا از زمان تولد در صحراهای دوبی، همیشه در رویدادهای برگزار شده توسط RLI حضور پررنگی داشته و در طول این سال‌ها سعی کرده با رشد و سرمایه‌گذاری معقول، خودش را در بین نامداران این عرصه حفظ کند. به ارمغان آوردن شیوه و سبک نوینی از خدمات به مشتریان فودکورت از جمله کارهای جذاب و ماندگار فودتوپیا تلقی می‌شود. فودتوپیا از زمان افتتاح در ماه آوریل تاکنون پیشرفت‌های خوبی داشته اما تنها در زمان اتمام آخرین پروژه یعنی تکمیل ساخت سینما در ماه گذشته، میزان اقبال عمومی افزایش یافت.

جاناتان دوتی، مدعی شده یک‌سوم ۴۸ هزار نفری که روزانه از طبقه فودتوپیا دیدن می‌کنند، فقط به این رستوران سر می‌زنند اما این، تنها دلیل بازدید از مجتمع دیدنی «مای‌زیل» نیست. در واقع سفر به این مکان زیبا با تماشای نماهای جذاب و دیدنی فروشگاه‌ها آغاز می‌شود، با توقف در تراس ادامه می‌یابد و پس از مدتی وقت‌‌گذرانی در لابی به بازدید چهارطبقه این مجموعه و حضور در فودتوپیا ختم می‌شود. دوتی در این‌باره نظرات جالبی دارد: «ما نه یک مکان بلکه جایگاهی برای مردم ساخته‌ایم. افراد زیادی درباره مکان صحبت می‌کنند اما فودتوپیا نمونه کم‌نقص جایگاهی است که مردم با اشتیاق سراغش می‌روند تا تجربه بیاموزند و لذت ببرند.»

هفت منطقه مجزا با ۱۶ فودکورت متفاوت و خاص انتظار مشتریان را می‌کشند و تا جای ممکن عناصر نوین و تکنولوژی‌های جدید در خدمت مشتریان قرار دارد. این مجموعه از صبحانه لذید تا عصرانه جذاب با مشتریانش است و در حال حاضر برندهای غذایی مختلف دنیا از ترکیه تا آمریکا، کار خودشان را در «مای‌زیل» و فودکورت طبقه چهارم آغاز کرده‌اند. از سالاد تا اغذیه هندی، آلمانی و ترکی، تقریبا همه سلیقه‌ها راضی می‌شوند. در واقع فودتوپیا به گونه‌ای ساخته شده که تقریبا محال است واردش شوید و ناراضی برگردید!

سینمای جذاب

علاوه‌بر تمام تجهیزات، ساخت یک سالن زیبای سینما در این مرکز‌خرید شهر فرانکفورت به جذابیت «فودتوپیا» افزوده و اولین‌ها را برایش به ارمغان آورده است. برقراری ارتباط آسان و سطح دسترسی مناسب از جمله دلایل استقبال از «فودتوپیا» بوده و از طرفی اشغال نکردن همه فضاها و خسته نکردن ذهن مشتری از طریق ترافیک بصری، دیگر برگ برنده‌های مدیران و عوامل «فودتوپیا» است. به اعتقاد «دوتی»، مجموعه او به حمایت سایر عوامل مرکز‌خرید «مای‌زیل» برای بهتر شدن نیاز دارد؛ هر چند تاکنون کمک‌های زیادی گرفته و در واقع برقراری ارتباط مناسب با سه طبقه دیگر «مای‌زیل» باعث پیشرفت روزافزون و ارتباط کاری کاملا موثر و دوجانبه شده است. پیشرفت بیشتر مجموعه به میزان موفقیت فعلی در جلب مشتری و ارائه کیفیت برتر بستگی دارد. در صنعت غذا و نوشیدنی مراکز خرید، خوب بودن کافی نیست و شما باید با ارائه بهترین خدمات ممکن، بالاترین نمره را از نگاه مشتری دریافت کنید و شوق و ذوق او را به حد نهایت برسانید. مانند هر بهره‌بردار دیگری، گروه ECE هم بیشترین توان خودش را صرف ساخت و تجهیز بهترین اماکن و رستوران‌های ممکن برای رفاه و آسایش مشتریان و مردم می‌کند.

به عقیده دوتی، بزرگ‌ترین مبارزه و دردسر در راه شکل‌گیری برند «فودتوپیا»، مصائب روزهای ابتدایی و افتتاحیه بود. شاید پیدا کردن یک مکان عادی و سپس شروع تجهیز، دردسر کمتری داشت اما قرار بود یک مکان جدید، پر از هیجان و خاص برای مجموعه انتخاب شود که در نهایت هم به بهترین نحو این اتفاق رخ داد. دوتی در این‌باره می‌گوید: «خیلی خوش‌شانس هستیم که تک‌تک عوامل مجموعه با ما همکاری نزدیکی داشتند و هم‌اکنون با افتخار می‌توانیم محصول نهایی را برداشت کنیم. هنوز کارهای زیادی باقی مانده اما قطعا هدف اول و نهایی شرکت ECE ، گشودن هرچه بیشتر درهای فودتوپیا برای همه به قصد لذت همگانی است.»

منبع: RLI MAGAZINE

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات