آغاز فعالیت سرویس اشتراک سفر تپسی

آغاز فعالیت سرویس اشتراک سفر تپسی

سرویس اشتراک سفر سرویس تاکسی آنلاین تپسی به نام تپسی لاین فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش اکوسیستم، سامانه‌های درخواست تاکسی آنلاین تاکنون جزو استارتاپ‌های موفق کشور بوده‌اند به طوری که طی مدت کوتاهی، سامانه‌های مشابه بسیاری در شهرهای مختلف آغاز به فعالیت کرده‌اند. از طرف دیگر سرویس اشتراک سفر (Ride Sharing) با اینکه قدمتی طولانی در سراسر جهان دارد اما تا کنون نتوانسته بود در ایران مورد استقبال واقع شود. سرویس تاکسی آنلاین تپسی که پیش‌تر از طراحی سیستم اشتراک سفر خبر داده بود، به تازگی این خدمت جدید را اجرایی و به اپلیکیشن خود اضافه نموده است.

در این سرویس، مسافرانی که مبدا و مقصد آنها نزدیک به هم باشند می‌توانند از یک خودرو به صورت اشتراکی استفاده نمایند. این سرویس جدید علاوه بر کاهش آلودگی هوا، سوخت و ترافیک، باعث کاهش هزینه سفر مسافران و همزمان افزایش درآمد رانندگان می‌گردد. به این صورت که برای مثال مسیری که پیش تر 7000 تومان برای مسافر هزینه داشت به 5000 تومان کاهش پیدا می‌کند اما از طرف دیگر راننده دو نفر را با این هزینه جابجا می‌کند که منجر به درآمد 10000 تومانی راننده می‌شود.

حال باید دید که این طرح تا چه حد مورد استقبال قرار می‌گیرد و آیا می‌توان به این سیستم به عنوان یک شیوه جدید جابجایی نگاه کرد یا خیر.

نظرات

رفع مسدودیت کاربریم 8.6