ممانعت اپل از انتشار آپدیت جدید تلگرام

ممانعت اپل از انتشار آپدیت جدید تلگرام

چندی پیش در پی حکم دادگاهی در روسیه، پیام‌رسان تلگرام در این کشور فیلتر شد. به دنبال این اقدام دولت روسیه، اکنون اپل نیز اجازه انتشار آپدیت این پیام‌رسان در اپ استور را نداد.

به گزارش اکوسیستم، مدتی قبل سرویس امنیتی فدرال روسیه (FSB) خواستار دسترسی به اطلاعات کاربران تلگرام  از طریق کلیدهای رمزگشایی شد، اما مسئولان این پیام‌رسان اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران را ندادند. به همین دلیل دولت روسیه براساس حکم دادگاه این کشور تلگرام را مسدود کرد.

پس از اجرای فیلترینگ در روسیه، مشکلات فراوانی در اینترنت این کشور به وجود آمد، به طور مثال پیام صوتی در وایبر با اختلال مواجه شد و بسیاری از وب‌سایت‌ها نتوانستند خدمات خود را عرضه کنند.

همچنین 800 هزار آدرس IP مرتبط با سرویس‌های ابری آمازون و بالغ بر یک میلیون آدرس مرتبط با سرویس‌های ابری گوگل که دیتاهای تلگرام را ذخیره می‌کردند، در روسیه مسدود شد. همین امر سبب محدودیت دسترسی به داده‌های این پیام رسان در خارج از روسیه برای شهروندان این کشور شد.

در ادامه برخوردها با این پیام‌رسان، پاول دورف (بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام) اعلام کرد که شرکت اپل اجازه نداد نسخه جدید تلگرام درفروشگاه اپ استور منتشر شود.

اپل آپدیت جدید تلگرام را منتشر نمی کند

دورف در توییتر خود راجع به ابعاد این مشکل گفت: پس از آنکه مقامات روسیه به اپل دستور دادند تلگرام را از اپ استور حذف کند، این شرکت مانع از انتشار بروزرسانی نسخه iOS این اپلیکیشن شد. در حالی که تنها 7 درصد از کل کاربران این پیام رسان در روسیه هستند، اپل از اواسط ماه آوریل از انتشار بروزرسانی تلگرام برای کلیه کاربران در سراسر دنیا ممانعت به عمل آورد.

مدیرعامل تلگرام در ادامه به این نکته اشاره کرد که ممانعت از انتشار آپدیت به این معنی است که تلگرام نمی‌تواند تا پایان ددلاین بیست و پنجم ماه می با قوانین GDPR مطابقت پیدا کند. پیروی نکردن از قوانین GDPR می‌تواند از موضوع نگران کننده‌ای برای کابران این پیام‌رسان باشد. از سوی دیگر با ممانعت از بروزرسانی این اپ، توسعه‌دهندگان آن نمی‌توانند پچ‌های امنیتی را ارائه دهند و باگ‌های این اپلیکیشن را برای کاربران آیفون رفع کنند.

    نظرات