احضار مارک زاکربرگ به روسیه

احضار مارک زاکربرگ به روسیه

مسئولان روسیه از بنیانگذار و مدیرعامل فیسبوک خواستند برای ارائه اطلاعاتی در مورد حریم خصوصی به این کشور سفر کند. البته این درخواست دوستانه مطرح نشد، ‌آنها به طور رسمی زاکربرگ را برای شهادت دادن به کنسول فدرال این کشور فراخواندند.

به گزارش اکوسیستم، مدتی قبل مارک زاکربرگ (بنیانگذار و مدیرعامل فیسبوک) در مجلس سنای آمریکا حاضر شد و سعی کرد به منظور جلب اعتماد دوباره کاربران، توضیحاتی را در مورد حفظ حریم خصوصی کاربران به مقامات دولتی ارائه دهد. به نظر می‌رسد که این موضوع باعث شده است که زاکربرگ به روسیه فراخوانده شود.

آنتون بیلیاکوف (Anton Belyakov، سناتور روس) براین باور است که احضار مدیرعامل فیسبوک به روسیه در راستای توجه‌ ویژه ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) به دنیای فناوری است.

احضار مارک زاکربرگ به روسیه برای ارائه اطلاعاتی درباره‌ حریم خصوصی کاربران

این سناتور امیدوار است که سفر زاکربرگ به روسیه باعث شود اطلاعات ارزشمندی در مورد حفظ حریم خصوصی کاربران ارائه گردد تا آنها بتوانند قوانین مناسبی در این زمینه تدوین کنند.

اگرچه مشخص نیست چه سوالاتی در انتظار مدیرعامل فیسبوک است، اما به طور قطع نحوه‌ استفاده فیسبوک از اطلاعات و حریم شخصی کاربران یکی از مباحث اصلی این ملاقات خواهد بود. البته پیش از رسوایی فیسبوک در مسئله کمبریج آنالیتیکا نیز مقامات روسی به دنبال ملاقات با زاکربرگ بودند تا در مورد ذخیره اطلاعات کاربران روسی در سروری در همین کشور صحبت کنند.

    نظرات