اردوغان خواستار توقف فعالیت اوبر در ترکیه

اردوغان خواستار توقف فعالیت اوبر در ترکیه

پس از آنکه سامانه حمل و نقل اوبر در سال 2014 میلادی فعالیت خود را در ترکیه آغاز کرد، همچون بعضی از کشور‌های دیگر درگیر پرونده‌های قضایی با رانندگان تاکسی ترکیه شد. به دنبال این موضوع، رئیس جمهور کشور ترکیه با حمایت از رانندگان تاکسی، اعلام کرد که اوبر باید از ترکیه برود.

به گزارش اکوسیستم، رجب طیب اردوغان (رئیس جمهور کشور ترکیه) در یک مراسم افطاری در استانبول، اعلام کرد که فعالیت اوبر در ترکیه به پایان رسیده است و مراجع ذیربط باید اقدامات لازم به منظور جلوگیری از فعالیت این سامانه حمل و نقل را انجام دهند.

رئیس جمهور ترکیه خاطر نشان کرد که ترکیه سیستم تاکسیرانی اختصاصی خود را دارد. وی در ادامه به وزیر کشور ترکیه و نیروی‌های پلیس اشاره کرد و گفت این دو مرجع باید در مورد سرنوشت اوبر تصمیم بگیرند.

اوبر در سال 2014 میلادی در پایتخت ترکیه آغاز به کار کرد. بازار حمل و نقل این شهر 1/5 میلیارد دلار ارزش دارد. پس آغاز به کار این تاکسی آنلاین در ترکیه، بسیاری از رانندگان تاکسی‌ زرد در این کشور به دلیل کاهش درآمد و سهم‌شان از بازار اعتراض کردند.

اوبر برای فعالیت در ترکیه دارای مجوز D-2 است، این مجوز برای فعالیت‌های شرکت‌های حمل و نقل خصوصی است نه شرکت‌های تاکسیرانی. رانندگان اوبر برای تمدید مجوز خود باید ۷۶۰ دلار در سال بپردازند، اما مجوز فعالیت هر تاکسی در استانبول ۳۶۰ هزار دلار است.

براساس سخنان رئیس جمهور ترکیه فعالیت سرویس‌های مشابه تاکسی‌ با استفاده از مجوز D-2 امکانپذیر نخواهد بود. علیرغم سخنان اردوغان فعالیت تاکسی آنلاین اوبر همچنان ادامه دارد.

    نظرات