آمازون به جنگ با سرطان می‌رود

آمازون به جنگ با سرطان می‌رود

آمازون در مقر اصلی خود یعنی سیاتل، اقدام به راه اندازی آزمایشگاهی سری با نام چالش بزرگ کرده است. در این آزمایشگاه در مورد موضوعاتی از قبیل درمان سرطان تحقیق می‌شود.

به گزارش اکوسیستم، بابک پرویز یکی از خالقین و معمار اصلی پروژه عینک گوگل، پس از شکست این پروژه، همکاری خود با گوگل را ادامه نداد و به آمازون پیوست. اکنون بعد از گذشت چند سال آمازون در مقر اصلی خود واقع در سیاتل آزمایشگاهی سری به نام چالش بزرگ راه‌اندازی کرده است تا در مورد موضوعاتی مانند درمان سرطان تحقیق کنند. این آزمایشگاه تا حد بسیاری به آزمایشگاه Google X که با نام X شناخته می‌شود، شباهت دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آزمایشگاه چالش بزرگ در آمازون با نام‌های Amazon X و 1492 شناخته می‌شود و هدف اصلی آن درمان سرطان و ایده‌های عجیب و رادیکال این چنینی است. این آزمایشگاه در سال 2014 میلادی تاسیس شد و تا کنون بالغ بر 50 نفر به پرسنل آن اضافه شده است.

در حال حاضر تمرکز Amazon X بر درمان سرطان و تکنولوژی‌های مرتبط پزشکی است. در همین راستا آمازون با مرکز پژوهش‌های سرطان فِرِد هاچینسون، واقع در شهر سیاتل همکاری دارد. همچنین پرسنل آزمایشگاه چالش بزرگ آمازون با تیم خدمات وب این شرکت در حال همکاری هستند تا داده‌های پزشکی به دست آمده را توسط هوش مصنوعی دسته‌بندی و تحلیل کنند.

آمازون از نیروهای خود برای راه‌اندازی این آزمایشگاه استفاده کرده است و در این بین افرادی که در رقابت سالانه "بزرگ فکر کن" پیروز شده‌اند، مقام جدیدی را در Amazon X به دست آورده‌اند.

    نظرات