استارتاپ‌های ۶ استان در اینوتکس ۲۰۲۰ رقابت می‌کنند

استارتاپ‌های ۶ استان در اینوتکس ۲۰۲۰ رقابت می‌کنند

جذب سرمایه‌گذاری

سجاد عباسی فشمی دبیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX ۲۰۲۰) در نشست خبری این رویداد گفت: در اینوتکس ۲۰۲۰ سعی شده است با استفاده از تجربیات دوره‌های قبل یک پوست اندازی رخ دهد و فضای ایجاد شود که سازمان‌ها و شرکت‌ها بتوانند از محصولات خود رونمایی کنند.

به گفته دبیر اجرایی این رویداد: اینوتکس در راستای تحقق اهداف جذب سرمایه گذاری برگزار می‌شود و استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، اصفهان، مازنداران، آذربایجان غربی و تهران در این دوره از رویداد مشارکت خواهند کرد.

به گفته عباسی فشمی: سعی شده است تا استان‌های که در دوره‌های قبل مشارکت داشته اند با استان‌های که شانس حضور در این رویداد را نداشته‌اند، جایگزین شوند تا عدالت و تعادل بیشتری برقرار شود.

برقراری عدالت در رقابت

دبیر اجرایی این رویداد سراسری با اشاره به تجربیات دوره‌های قبل، بیان کرد: در دوره‌های قبل استارتاپ‌های که از دیگر استان‌ها به ویژه استان‌های کم برخوردار به مراحل نهایی می‌‎رسیدند باید با استارتاپ‌های که از تهران در این نمایشگاه حاضر می‌شدند، رقابت کنند و این مسئله چندان با عدالت مد نظر برگزار‌کنندگان هم‌خوانی نداشت.

وی در ادامه افزود: به همین خاطر در این دوره استارتاپ‌های منتخب از استان‌های مختلف در یک فرجه مشخص، قبل از رقابت نهایی فرصت خواهند داشت تا از خدمات شتابدهنده‌ها در تهران استفاده کنند و با دریافت مشاوره و خدمات منتورینگ بتوانند به شکل رشد یافته‌‎تری در رقابت نهایی حضور یابند.

افزایش حضور استارتاپ‌ها

در اینوتکس ۲۰۱۸ حدود ۱۱۰ استارتاپ حضور یافتند و در نمایشگاه سال بعد این عدد به ۱۳۲ استارتاپ رسید، مسئولین این نمایشگاه انتظار دارند که این رقابت‌ها در دوره جاری حداقل با حضور ۱۵۰ استارتاپ برگزار شود.

اینوتکس با هدف رشد متوازن زیست بوم نوآوری در سراسر کشور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳


اخبار مرتبط:

به بهانه افتتاح کارخانه نوآوری آزادی

حرکتی به سوی تکامل

ایران استارتاپی سیلیکون‌ولی خاورمیانه

کلید رهایی؛ به بهانه ی افتتاح کارخانه ی نوآوری آزادی


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات