اعطای نشان امین‌الضرب به کارآفرینان برتر

اعطای نشان امین‌الضرب به کارآفرینان برتر

اعطای نشان امین‌الضرب به کارآفرینان برتر

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی نیوز، ر ئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در چهارمین دوره مراسم اعطای نشان امین الضرب به کارآفرینان برتر گفت: اینکه کارآفرینان کشور در تحریم و جنگ اقتصادی، کلنگ راه‌اندازی کسب‌وکاری متناسب با این زمانه را بر زمین می‌زنند، یعنی حماسه آفریده‌اند و می‌توانند الگو و مولد باشند.

مسعود خوانساری افزود: کارآفرینان؛ سرمایه‌های انسانی این کشور به حساب می‌آیند و در چندین دهه باید آن‌ها به نماد‌هایی از وطن‌پرستی، دین‌داری و انسان دوستی تبدیل می‌شدند، اما افسوس که نگاه توام با سوءظن اجازه نداد چنین اقدام مهم و مشروعی صورت گیرد.
وی ادامه داد: امروز کجای این کشور می‌توان موزه‌ای از صنعت، کارآفرینی و اقتصاد پیدا کرد؟ چرا در هیچ کتاب درسی، نامی از آن‌ها نیست؟
خوانساری گفت: جوان استارت‌آپی که در افق اندیشه‌اش، ده‌ها ایده و طرح برای راه‌اندازی کسب‌وکار متکی به سرمایه اندک دارد، کارآفرینی که نگاهش به توسعه خط تولید است، تحلیلگری که از میان خبر‌های منفی خطی از امید و معطوف به آینده پیدا می‌کند، شایسته قدردانی است و نباید آن‌ها را با انواع واکنش‌ها از کار انداخت.
وی افزود: روزانه در برابر اخباری در مورد فساد این و آن قرار داریم انواع رانت‌ها در اقتصاد و جامعه، توزیع می‌َشود، اما چند درصد از جامعه کارآفرینی دستش آغشته به رانت است؟
خوانساری گفت: اتاق بازرگانی بار‌ها از حاکمیت خواسته است به رانت ارزی پایان دهد، در مقابل فساد ایستادگی کند، انواع توزیع غیرهدفمند یارانه‌ها را متوقف کند و بستر رقابت را فراهم سازد.
وی افزود: در این موقعیت چرا نباید کارآفرینان را به عنوان انسان‌های کمال‌گرا، پرشور و امید و در عطش ساختن ایرانی آزاد و آباد به مردم معرفی کرد؟ کسانیکه عاشق این مرز و بوم اند و همه سرمایه‌شان را برای ساختن این کشور به کار گرفته اند. آن‌ها قلبشان برای این مردم می‌تپد و زیر فشار تحریم و کمبود، همچنان سبد مصرف مردم را متنوع نگاه می‌دارند. چرا دولت‌ها صدای این منادیان سلامت و امید را نمی‌شنوند و چرا گوش‌ها بسته شده‌است؟
رئیس اتاق تهران گفت: امروز رسالت تک‌تک کارآفرینان این است که از ابزار‌های فرهنگی، هنری و اقتصادی برای توسعه مفهوم کارآفرینی استفاده کنند. انزوا طلبی راهکار امروز نیست. اگر دل‌ها برای آینده ایران می‌تپد که قطعا چنین است در معرفی اسطوره‌های کارآفرینی استنکاف نکنید. اگر پیش از این کارآفرینان سعی می‌کردند به دور از هیاهوی جامعه و در خلوتشان کار کنند، امروز باید به صحنه بیایند و اجازه دهند جامعه با آن‌ها آشنا شود.
در این دوره از نشان امین الضرب ۲۶۰ کارآفرین ارزیابی شدند که دو کارآفرین در حوزه شوینده‌ها و صنایع غذایی مفتخر به دریافت تندیس امین الضرب و ۵ کارآفرین در حوزه صنایع لبنی، صنایع غذایی، لوازم خانگی و استارت آپی شامل شرکت استارت آپ فعال در حوزه حمل و نقل و شرکت استارت آپ فعال در فروش اینترنتی زعفران به دریافت لوح و نشان امین الضرب نائل شدند.
اشتغال آفرینی، تولید در شرایط سخت، ماندگاری در بازار، تنوع محصول، مشتری مداری و رویکرد صادراتی از جمله معیار‌های انتخاب کارآفزینان برتر بوده است.
منبع: خبرگزاری صداوسیما
لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات